اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

امروز در محل نمایشگاه توانمندی‌های دفاعی صورت گرفت؛

امضاء تفاهم نامه همکاری میان نمایندگان بین‌المللی مین‌زدایی ژنو با ایران

خبرگزاری فارس: تفاهمنامه همکاری میان نمایندگان بین‌المللی مین‌زدایی بشردوستانه ژنو و مرکز مین‌زدایی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

امضاء تفاهم نامه همکاری میان نمایندگان بین‌المللی مین‌زدایی ژنو با ایران
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، تفاهمنامه همکاری میان نمایندگان بین‌المللی مین‌زدایی بشردوستانه ژنو و مرکز مین‌زدایی جمهوری اسلامی ایران با حضور محمدحسین امیراحمدی و "استفان هیوسی" رؤسای این مراکز به امضا رسید.

بر اساس این گزارش در راستای فعالیت‌های بشردوستانه بین‌المللی، مرکز مین‌زدایی جمهوری اسلامی ایران در حوزه مین‌زدایی با امضای این تفاهمنامه آمادگی خود را جهت تداوم و توسعه همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه به منظور پیشبرد هرچه سریعتر و بهتر برنامه‌های مین‌زدایی بشردوستانه ایران مورد تأکید قرار داد. 

مرکز مین زدایی جمهوری اسلامی ایران همچنین آمادگی خود را جهت همکاری و ارائه تجربیات و صدور خدمات فنی و مهندسی شرکتها و نهادهای فعال در زمین مین زدایی از جمله در امور عملیات مین زدایی (شناسایی اولیه، پاکسازی، شناسایی فنی، کشف، خنثی سازی، انهدام، کنترل کیفیت، تضمین کیفیت و...)، آموزش خطرات مین، کمک به مصدومین، تهیه و تأمین تجهیزات و ماشین آلات پاکسازی و ... به سایر کشورها اعلام کرد.

نمایندگان هیئت مرکز بین‌المللی مین‌زدایی بشردوستانه ژنو و هماهنگ کننده و نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد و رئیس نمایندگی و رئیس نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی در تاریخ 28/6/1390 از مناطق آلوده به مین، مواد منفجره باقی مانده از جنگ بازدید کردند.

بازدیدکنندگان در سایت عملیاتی یکی از پروژه های پاکسازی میادین مین واقع در استان خوزستان، منطقه فکه با وضعیت آلودگی مناطق جنگی جمهوری اسلامی ایران به مین مواد منفجره باقی مانده از جنگ آشنا شدند و روش اجرای پروژه‌های پاکسازی مناطق مین گذاری شده را از نزدیک مشاهده کردند.

نمایندگان سازمان های بین‌المللی حجم، تنوع و گستردگی آلودگی مناطق جنگی جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با آلودگی‌های سایر کشورها بی نظیر توصیف کرده و فعالیت‌های انجام شده در زمینه پاکسازی بشردوستانه در جمهوری اسلامی ایران را قابل توجه و چشمگیر خواندند
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول