اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سیاری خبر داد:

تامین امنیت خطوط کشتیرانی در آب‌های آزاد

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از تامین امنیت خطوط کشتیرانی در آب‌های آزاد خبر داد.

تامین امنیت خطوط کشتیرانی در آب‌های آزاد
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری ظهر امروز در حاشیه بازگشایی اولین نمایشگاه تخصصی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت امنیت در خطوط کشتیرانی، افزود: بیش از 93 درصد از میزان کالاهایی که در دنیا و کشور جابجا می‌شود از طریق دریا است بنابراین باید در این زمینه تلاش بیشتری شود تا چرخه اقتصادی حرکت داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه صادرات و واردات کشور یا از مسیر باب‌المندب، دریای سرخ و کانال سوئز است و یا آنکه باید به سمت جنوب شرق آسیا بروند که از جنوب هندوستان و مالزی، اندونزی و تنگه مالاکا می‌گذرد، بیان داشت:  اگر امنیت در این منطقه نباشد موجب بروز خسارات جبران ناپذیری می‌شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین با اشاره به مهم‌ترین ماموریت نیروی دریایی که دفاع از مرزهای آبی کشور بیان داشت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به یک نیروی دریایی راهبردی، این نیرو در آب‌های آزاد و بین‌المللی این کار را آغاز کرد و هم اینک در نظر دارد تا حضور خود در دریاهای آزاد را با هدف حفظ منافع کشور و تامین امنیت خطوط کشتیرانی را گسترش دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دانشگاه دریایی امام خمینی(ره) ارتش جمهوری اسلامی مستقر در نوشهر از آن به عنوان تنها دانشگاه دریایی در تمامی ابعاد و شاخه‌های این نیرو یاد کرد و گفت: با تاسیس این دانشگاه از 31 سال پیش تاکنون نیاز کشور برای خروج دانشجویان به خارج از کشور برای تحصیل مرتفع شده و امروزه تمام دانش‌آموختگان نیروی دریایی در داخل کشور آموزش داده شده و خدمت می‌کنند.
سیاری همچنین از آموزش نیروهای انسانی در دیگر ارگان‌های دریایی کشور در دانشگاه‌های دریایی خبر داد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) آن را گوشه‌ای از توانمندی‌های این دانشگاه عنوان کرد و لزوم استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان و عموم مردم از آن را مورد تاکید قرار داد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول