اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معارض بحرینی در گفت‌وگو با فارس:

بیداری اسلامی پژواک انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری فارس: عضو کنگره جهانی یاری رسانی به ملت بحرین با اشاره به چالش‌های فرا روی انقلابیون بحرین با بیان اینکه بیداری اسلامی تهدیدی برای امنیت صهیونیست‌هاست، بیداری ملت‌های منطقه را انعکاس و پژواک انقلاب اسلامی ملت ایران دانست.

بیداری اسلامی پژواک انقلاب اسلامی ایران است
"قاسم الهاشمی " عضو کنگره جهانی یاری رسانی به ملت بحرین در گفت‌‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با بیان اینکه حکومت آل خلیفه همه قوانین حقوق بشر را زیر پا گذاشته است، به ورود نظامیان موسوم به سپر جزیره به خاک کشورش پرداخت و تاکید کرد که نظامیان عربستان سعودی با اشغال خاک بحرین همه خط‌وط قرمز را زیر پا گذاشته و فجیع‌ترین جنایات را علیه معترضان مرتکب شده‌اند.

تحولات منطقه نمونه بارز بیداری اسلامی

وی که در حاشیه کنفرانس بیداری اسلامی در تهران با خبرنگار ما گفت‌وگو می‌کرد، تحولات اخیر کشورهای عربی را نمونه بارز بیداری اسلامی در منطقه دانست و تصریح کرد که این بیداری اسلامی، آمریکا و انگلیس  و تمامی مستکبران و کشورهای استعمارگر را هراسناک کرده‌ زیرا بیداری ملت‌ها را تهدیدی بزرگی بر سر سیاسیت‌های سلطه گرایانه می‌بینند.

بیداری اسلامی تهدیدی برای امنیت صهیونیسم جهانی

الهاشمی بیداری ملت‌های را به زیان رژیم صهونیستی دانست و تاکید کرد: از بین رفتن رژیم‌های حامی غرب و رژیم اشغالگر قدس تهدیدی برای صهیونیسم جهانی به شمار می‌روند. زیرا اسرائیل تنها  یک محدوده سرزمینی نیست بلکه وجود  اسرائیل یعنی نادیده گرفتن حقوق ملت‌ها و توهین  به شان و منزلت آنهاست.
این فعال سیاسی سرشناس رژیم منامه افزود : وجود رژیم صهیونیستی به معنای  ریشه دار  شدن وجود مستکبران و سیطره آنها بر ثروت‌ها و آینده ملت‌های منطقه است. اسرائیل تنها به مثابه رژیمی که شماری از یهودیان در آن سکونت دارند؛ نیست، بلکه وجود  آن به عنوان غده ای سرطانی به معنای مرگ‌ امت‌ها است و  از بین بردن این  سرطان به معنای سلامت ملت اسلامی است.

بیداری اسلامی انعکاس نور انقلاب ملت ایران

وی بیداری اسلامی را انعکاس نور انقلاب اسلامی ملت ایران دانست و افزود: آنچه  که الان مشاهده می‌کنیم  نور  انقلاب اسلامی ایران است . نور بیداری اسلامی است که از بیش از 30 سال همزمان با  ورود قدم‌های مبارک امام خمینی (ره) بر سرزمین پاک شروع به تابیدن کرد و از اینجا بود که بیداری و جوشش حقیقی برای تکاندن غبار فهم نادرست مسلمانان و عدم آشنائی آنها با مسؤولیت‌های حقیقی دینی‌ آنها آغاز شد .

علت قیام‌ ملت‌ها علیه دیکتاتورها

الهاشمی در پاسخ به سئوالی درباره علت قیام ملت‌های عرب علیه دیکتاتورهای خود گفت: چنانچه بخواهم به صورت به این سئول پاسخ دهم باید بگویم که  ریشه‌های این انقلاب‌های اسلامی  به دو علت اساسی که همانا  شدت ظلم و دیگرى  مورد هدف قرار دادن عقائد دینی است باز می‌گردند. برای نمونه می‌توانم به توطئه‌های رژیم آل خلیفه جهت هدف قرار دادن مذهب جعفری اشاره کنم که می‌خواستند طی یک طرح 20 ساله پیروان اهل بیت عصمت و طهارت را به اقلیت بحرین تبدیل کنند.

اشغال بحرین از سوی عربستان سعودی در سایه اشغال جزایر سعودی توسط صهیونیست‌ها

وی با یادآوری دشمن صهیونیستی به عنوان دشمن مشترک همه مسلمانان که قدس شریف را اشغال کرده و چندین کشتار جمعی را علیه ملت‌های مسلمان به راه انداخته است، گفت: رژیم صهیونیستی همچنان به اشغال جزایر صنافیر ، تیران و مناطق آبی اطراف آنها ادامه می‌دهد بدون اینکه با مقاومتی از سوی نیروهای موسوم به سپر جزیره که امروزه حاکمیت بحرین را نقض کرده‌اند، روبرو شود و بر ریاض بود که به جای اشغال بحرین، تسلیحات و نیروهای نظامی خود را برای آزادسازی سرزمین‌های خود از دشمن صهیونیستی بسیج می‌کرد.
این فعال سیاسی بحرین افزود: هرگاه حقوق ملت‌ها به تاراج روند یا منابع ملتی به یغما رود، هرگاه سخنی از استعمار به میان آید، بایستی دنبال ردپای واشنگتن، تل‎آویو و ریاض بگردیم.

انقلاب ملت بحرین ادامه می‌یابد

الهاشمی با تاکید بر لزوم استمرار اعتراضات مردمی جهت وادار ساختن رژیم منامه برای تن دادن به مطالبات مردمی، آزادی همه بازداشت شدگان و بازگشت اخراج شدگان از کار بر سر شغل‌های سابق و عذرخواهی رژیم حاکم از مردم را خواستار شد و افزود: عملیات پلیسی که همه انقلابیون را هدف قرار داده است بایستی هر چه سریع‌تر متوقف شوند و جنایتکاران تحولات اخیر مجازات شوند.


ملت بحرین توان غلبه بر چالش‌ها را دارد

وی در پاسخ به سئوالی درباره چالش‌های فرا روی انقلاب ملت بحرین گفت: هر مرحله‌ای چالش‌های مخصوص به خود را دارد و بحرین  به جهت آنکه در منطقه مهم و استراتژیک واقع شده است با چالشهای مهمی نیز مواجه است. بحرین  از نظر جغرافیائی مانند نیزه‌ای است که نوک آن به سوی کشور عربستان سعودی است . این موضوع اهمیت جغرافیایی آن را  نشان می‌دهد و علاوه بر آن می توان  به حضور  ناوگان دریائی آمریکا و نزدیکی شیعیان بحرین به شیعیان عربستان سعودی و وجود منافع امریکا و انگلیس در بحرین اشاره کرد که همگی این موضوعات باعث می‌شود که انقلاب ملت بحرین با چالش‌های بزرگی مواجه شود. زیرا علاوه بر منافع سعودی منافع غربی‌‌ها نیز به خطر می‌افتند.
الهاشمی تاکید کرد که ملت بحرین ملت بزرگی است که در راه دستیابی به اهداف از هیچ چالشی هراس ندارد ودر حقیقت باید گفت که ملت بحرین بزرگ‌تر از چالش‌های فرا روی آن است.
وی با بیان اینکه از هفت ماه پیش تاکنون مبارزات انقلابی را بدون هیچ ترسی ادامه داده‌ایم، گفت: به مدت 7 ماه است که  آل خلیفه و همپیانانش سعی در قطع کردن سرهای مارا دارند ، 7 ماه است که  با انواع اسلحه مورد تعقیب قرار می‌گیریم در حالی که ما هیچ گونه سلاحی در دست نداریم  ولی آنها مسلح به انواع تانکها هستند. ارتش آنها در  مناطق مختلف بحرین جولان می دهد و مزدورانی  را از مناطق  مختلف  دنیا به بحرین آورده‌اند و از انگلیس آمریکا ﭘشتتیبانی اطلاعاتی و لوجستیکی می‌شوند ولی ما همچنان استوار در مقابل آنها  ایستاده‌ایم.

انتهای پیام/++
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول