اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه:

توسعه فرهنگی زیرساخت توسعه همه‌‌‌‌‌‌‌جانبه است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: توسعه فرهنگی در هر منطقه یکی از عناصر مهم و زیرساخت‌های موثر در توسعه همه جانبه قلمداد می‌شود.

توسعه فرهنگی زیرساخت توسعه همه‌‌‌‌‌‌‌جانبه است
پرویز جلیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: طبق عقیده اغلب کارشناسان و صاحب‌نظران علوم مختلف توسعه فرهنگی جزئی از مفهوم توسعه و تاثیرگذار در این  مبحث است ولی با وجودی که تحقق این امر از اهمیت به‌سزایی برخوردار است دست‌یابی به آن دشوارتر از توسعه در دیگر بخش‌ها مانند عرصه اقتصادی و سیاسی است.
وی افزود: توسعه در حوزه فرهنگ از جمله فرآینده‌های پیچیده‌ای است که هرگز نمی‌توان آن را به شکل سطحی و کوتاه‌مدت در جامعه مطرح کرد زیرا این مقوله به زیرساخت‌های محکم و پیش درآمدهای فکری نیاز دارد که در این راستا باید از ظرفیت‌های موجود به‌عبارتی توانایی‌های فرهیختگان و نخبگان به‌شکل موثر استفاده شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: بدون شک توسعه فرهنگی در جامعه زمانی جنبه عملی به خود می‌گیرد که ذهن و نوع تفکر اعضای آن جامعه به تغییرهای بنیادین دچار شود از طرف دیگر همه مردم به امکانات موجود در جامعه به طور یکسان و برابر دسترسی پیدا کنند تا در راستای ارتقای اخلاقی و رشد فکری خود گام موثری بردارند.
وی در ادامه به ارائه تعریفی از مفهوم توسعه فرهنگی نیز پرداخت و گفت: توسعه فرهنگی را باید فراهم آوردن امکانات لازم برای خلق آثار فرهنگی و هنری بر پایه مشارکت همه مردم تعریف کرد تا استفاده از این قبیل امکانات به خلاقیت، ابتکار عمل و نوآوری افراد منجر شود.
این مسئول یادآوری کرد: چنانچه بستر مناسبی در حوزه فرهنگ فراهم نشود نمی‌توان برای تحقق توسعه در ابعاد دیگر امیدوار شد چرا که رفتارهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی که در نهادهای یک جامعه به‌طور مشخص تثبیت شدند نقش بسیار موثری در فرآیند توسعه آن جامعه ایفا می‌کنند.
جلیلی با بیان اینکه توسعه فرهنگی فرآیند ارتقای شئون گوناگون جامعه را تسریع می‌بخشد، گفت: با تحقق توسعه فرهنگی نه‌ تنها زمینه برای رشد و تعالی انسان‌ها فراهم می‌شود بلکه بستر بسیار مناسب و فضای خوبی برای توسعه در همه زمینه‌ها اعم از اقتصاد، سیاست و ... تدارک می‌یابد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول