اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی خبر داد:

52 کشور میزبان جشنواره بین‌المللی امام رضا

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در 52 کشور خبر داد.

52 کشور میزبان جشنواره بین‌المللی امام رضا
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجواد جعفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در جشنواره امسال 52 کشور میزبانی این جشنواره را در موضوعات متفاوت دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: برگزاری جشنواره در 52کشور جهان در جشنواره امسال امام رضا (ع) با همکاری و رایزنی‌های صورت گرفته در این حوزه و با محوریت سازمان فرهنگی در این کشورها برگزار می‌شود.
جعفری خاطرنشان کرد: در این راستا میزبانی این تعداد کشور در جشنواره سال جاری از جمله ویژگی‌های کمی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در سال جاری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بیان ویژگی کیفی جشنواره امام رضا(ع) در سال جاری نسبت به جشنواره‌های دوره‌های قبل گفت: در حوزه کیفی ‌یکی از تفاوت‌هایی که جشنواره امسال نسبت به سال گذشته دارد تعداد داوران شرکت‌کننده در این جشنواره است.
جعفری اظهار داشت: بر این اساس و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این حوزه از300 شخصیت برجسته فرهنگی، هنری و علمی دعوت شده است که داوری این جشنواره را بر عهده دارند.
وی با اشاره به اینکه امسال در جشنواره امام رضا (ع) 112برنامه در نظر گرفته شده است، افزود: هر یک از برنامه‌های ارائه شد در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) دارای یک هیئت علمی جداگانه‌ای خواهد بود که این امر در ارتقای برنامه‌های ارائه شده در زمان برگزاری جشنواره امام رضا(ع)نقش بسزایی دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از حضور مردم در جشنواره امسال به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی این جشنواره یاد کرد و گفت: باتوجه به نقش مردم در برگزاری جشنواره امام رضا(ع) برنامه‌های مردمی برای جشنواره امسال پیش‌بینی شده است.
وی برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در بقاع متبرکه امام زادگان، مساجد را از جمله اماکن برگزاری برنامه‌های مردمی جشنوراه امام رضا(ع) عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری به تقویت بخش علمی جشنوراه امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: در این حوزه نیز تاکنون شش دانشگاه کشور محوریت موضوعات علمی جشنواره امام رضا(ع) را برعهده گرفته اند.
وی ساماندهی هنرمندان و برگزیدگان جشنوراه امام رضا (ع) را از جمله دغدغه‌های دست‌اندرکاران این جشنواره عنوان کرد و اظهار داشت: بر این اساس یک هیئت علمی برجسته از 18چهره‌های صاحب‌نام در عرصه‌های گوناگون هنر تشکیل شد که ارائه کارگاه‌های جشنواره امام رضا(ع) را بر عهده دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: این کارگاه‌ها در طول سال به صورت دائمی به هنرمندان در بخش‌های گوناگون موضوعی اعم از حوزه‌های فرهنگی، هنری و علمی خدمات ارائه می‌دهند.
جعفری تهیه بسته‌های فرهنگی از آثار فاخر ارائه شده در جشنواره امام رضا (ع) را از دیگر اقدامات دست‌اندرکاران این جشنوراه به هنرمندان دانست و افزود: در حال حاضر این بسته‌ها که در قالب بسته‌های نمایشگاهی و بسته‌های فرهنگی تولیدات ارائه شده در جشنواره دوره نهم امام رضا(ع) است در بخش بین‌الملل جشنواره و در خارج از کشور ارائه می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به تولیدات فرهنگی در حوزه فرهنگ رضوی اشاره داشت و گفت: استقبال هنرمندان برای تولید آثار درحوزه‌های فرهنگ رضوی در داخل و خارج از کشور بسیار مطلوب بوده است.
وی اظهار داشت: بر این اساس و در حوزه تولیدات فیلم کوتاه و بلند در سال جاری در حدود 200 فیلم با موضوعات فرهنگ رضوی تاکنون ساخته شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به تولید 120 اثر نمایشی با موضوعات فرهنگ رضوی از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره داشت و گفت: در حوزه آثار حجمی نیز آثار قابل توجه‌ای تاکنون ارائه شده است به گونه‌ای که از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار اثر حجمی تولید شده است.
جعفری با اشاره به نقش معارف رضوی و آشنایی با این مهم به عنوان یکی از اهداف برگزاری جشنواره امام رضا (ع) اظهار داشت: در حوزه معارف رضوی علاوه بر اقدامات فنی و تخصصی باید شرایطی برای آشنایی با این معارف نیز فراهم شود که در این راستا نیز کارگاه‌هایی در طول سال برای تحقق این مهم ایجاد شده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول