اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان در مجلس:

نظارت بر عملکرد سیستم بانکی قابل دفاع نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: وقوع اختلاس در نظام بانکی کشور نشان از آن دارد که نظارت بر عملکرد بانک‌ها از تعریف قابل دفاعی برخوردار نیست.

نظارت بر عملکرد سیستم بانکی قابل دفاع نیست
سیدمحمدکاظم حجازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اختلاس میلیاردی در نظام بانکی کشور، وجود برخی کاستی‌ها در بعد ساختاری سیستم را عامل شکل‌گیری این گونه اتفاقات دانست و افزود: اگر این طور گفته شود که متولیان امر در این موضوع کوتاهی و قصور تعمدانه‌ای نداشته‌اند، اما به هرحال نوع ساختار دارای ضعف‌ها و کاستی‌هایی است که نمی‌تواند برخی از سوء مدیریت‌ها را سریع بروز و ظهور دهد.
وی با اشاره به وجود موارد متعددی از اختلاس در سطوح مختلف، از مشکل پیش آمده در مؤسسه احسان‌الزهرا(ع) همدان گفت و ادامه داد: به طور قطع وجود تمام این مشکلات به نوع عملکرد دستگاه‌های نظارتی بر فعالیت بانک‌ها برمی‌گردد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: وقوع این گونه مسائل در نظام بانکی کشور نشان از آن دارد که  نظارت بر عملکرد بانک‌ها از یک تعریف قابل دفاعی برخوردار نیست.
وی گفت: نبود نظارت قوی بر عملکرد بانک‌ها، فرصتی را برای سوءاستفاده و بهره‌برداری‌های غیر اصولی برخی افراد آشنا به وضعیت ساختاری آن ایجاد می‌کند که لازم است با برنامه‌ریزی درست و نظارت کافی مانع از بروز چنین مباحثی شویم.
حجازی با اشاره به اینکه بررسی و تحلیل این وقایع نیازمند ورود دستگاه‌های فنی و قضایی است، ادامه داد: به نظر می‌رسد بردن این موضوعات در فضای جامعه به عنوان بهره‌برداری‌های سیاسی، احزاب و تشکل‌ها می‌تواند منجر به عدم اعتماد مردم به سیستم بانکی را در پی داشته باشد.
وی گفت: از سوی دیگر این امر می‌‌تواند آثار نامطلوبی را در مباحث اقتصادی نظام در عرصه بین‌المللی ایجاد کند که به همین منظور ضمن اینکه خواهان قدرت عمل دستگاه قضایی و دیگر قوا برای یافتن سر نخ‌های این خطا هستیم باید مراقبت بود که حیثیت عمومی نظام آسیبی نبیند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: در هر حال امیدواریم نظارت قوی و دقیق بر روی عملکرد سیستم پولی کشور مانع از وقوع چنین اتفاقاتی شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول