اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

کلاس اولی‌ها و نخستین روز ورود به خانه دوم/

برنامه‌های شاد در روز نخست مدرسه برای کلاس اولیها اجرا شود

خبرگزاری فارس: یک کارشناس آسیب‌های اجتماعی گفت: برای اینکه روز نخست مدرسه برای دانش‌آموزان جذابیت بیشتری داشته باشد، باید تلاش کرد در این روز برنامه‌هایی شاد برای کلاس اولیها تدارک دیده شود چرا که در این صورت سازگاری با محیط مدرسه بیشتر خواهد شد.

برنامه‌های شاد در روز نخست مدرسه برای کلاس اولیها اجرا شود
جعفر بای، کارشناس آسیب‌های اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: ورود کلاس اولی‌ها به مدرسه مستلزم آمادگی و آشنایی‌ لازم است که باید از چندین ماه قبل پیش‌بینی شود.

وی گفت: برای آماده‌سازی کودک کلاس اولی، والدین می‌توانند چند روز مانده به آغاز سال تحصیلی او را به مدرسه مورد نظر برده و با فضای فیزیکی مدرسه آشنا کنند ضمن اینکه امکان آشنایی چهره به چهره با معلم، خدمه و دیگر کادر آموزشی را فراهم کنند.

بای، بر همراهی و مشارکت خانواده با کودک کلاس اولی در نخستین روز از آغاز سال تحصیلی تأکید کرد و افزود: باید تلاش کرد تا مکانیسم انتقال از خانه به مدرسه در روزهای نخست بدون اضطراب و دغدغه انجام شود و از آنجایی که کودک تصورات خاصی از فضای مدرسه در ذهنش دارد، باید سعی کرد تا این تصویر با واقعیات موجود نزدیک باشد که در این صورت هماهنگی دانش‌آموز با فضای جدید و پذیرش مدرسه آسان‌تر خواهد بود.

وی بیان کرد: ایجاد عادت و پذیرش محیط جدید برای دانش‌آموز مستلزم داشتن آگاهی‌‌ها و اطلاعات دقیق از فضای جدید است و مسئولان مدرسه می‌توانند از طریق آشنا کردن او با قوانین و مقررات مدرسه، زمینه‌ سازگاری با محیط جدید را فراهم کنند.

این کارشناس آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: البته لازم است مسئولان آموزشی مدرسه در معرفی قوانین و مقررات طوری رفتار کنند تا فضای مدرسه، به عنوان محیطی خشک به دانش‌آموز معرفی نشود.

وی گفت: برای اینکه روز نخست مدرسه برای دانش‌آموزان جذابیت بیشتری داشته باشد، باید تلاش کرد در این روز برنامه‌هایی شاد برای دانش‌آموزان تدارک دیده شود چرا که در این صورت سازگاری با محیط مدرسه بیشتر خواهد شد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول