اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

استعفای سؤال‌برانگیز مدیر الجزیره پس از هشت‌سال

خبرگزاری فارس: مدیر کل شبکه الجزیره قطر پس از هشت سال فعالیت در این شبکه در اقدامی که علت آن هنوز روشن نشده است، استعفا کرد.

استعفای سؤال‌برانگیز مدیر الجزیره پس از هشت‌سال
به گزارش فارس، شبکه خبری الجزیره قطر از استعفای مدیر کل این شبکه خبر داد و اعلام کرد که «وضاح خنفر» پس از هشت سال از سمت خود کناره‌گیری کرد.

الجزیره اعلام کرد: شبکه الجزیره شیخ احمد بن جاسم بن محمد آل ثانی را مدیر کل جدید خود معرفی کرد.

در بیانیه این شبکه خبری آمده است که شیخ احمد بن جاسم دارای سابقه کاری قدرتمند و دارای تجریه‌ای متنوع است که آن را با کار در شرکت‌های داخلی و خارجی به دست آورده است.

الجزیره در این بیانیه به علت استعفای خنفر اشاره نکرد ولی به نقل از خنفر اعلام کرد که سیاست این شبکه با تغییر افراد و کارکنان آن تغییر نخواهد کرد.

خنفر در خصوص استعفای خود این توجیه را ذکر کرد که وی هشت سال است در این منصب مشغول کار است و همین مقدار برای مدیر یا مسئول برای ارائه افکار و ایده‌های خود کافی است.

علت استعـفا ؛

اما در محافل رسانه‌ای در خصوص استعفای خنفر سوال‌های مهم و متعددی مطرح شده است. برخی معتقدند وی پس از رسوایی اخیر الجزیره که ویکی‌لیکس آن را منتشر کرد استعفا کرده است.

چندی پیش ویکی‌لیکس با ارائه اسنادی فاش کرد که مدیر الجزیره با سازمان اطلاعات نظامی آمریکا (دیا) ارتباط دارد و برخی اخبار خود را متناسب با سیاست آمریکا منتشر می‌کند.

یکی از اسناد ویکی‌لیکس به  شماره 05DOHA1765 نشان می‌دهد که مدیر کل الجزیره، وضاح خنفر، در 19 اکتبر 2005 با مسئول کل اطلاعات نظامی در سفارت آمریکا در قطر ملاقات کرده و در خصوص گزارش آژانس اطلاعات نظامی آمریکا DIA و محتوای سایت الجزیره اطلاعاتی ارائه کرده است.

همچنین روزنامه الاخبار لبنان با این عنوان که «ترکش ویکی‌لیکس به مدیر الجزیره اصابت کرد» تاکید کرد که علت استعفای خنفر افشای چیزی است که نمی‌تواند آن را تکذیب کند.

الاخبار نوشت: مردی که قدرت خود را در رقابت با رقیبان خود و رویارویی با فشارهای سیاسی بخوبی نشان داده بود، با اتهامی مستند رو به رو شد که بسختی می‌تواند آن را تکذیب یا در آن تردید کند. ویکی‌لیکس فاش کرد که وی همکاری تنگاتنگی با آژانس اطلاعات نظامی آمریکا (دیا) دارد.

انتهای پیام/.++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول