اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رشت آغاز شد؛

دور برگشت رقابت‌های بیس‌بال شمال کشور

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان گفت: دور برگشت‌رقابت‌های بیس‌بال شمال کشور با حضور پنج تیم در رشت آغاز شد.

دور برگشت رقابت‌های بیس‌بال شمال کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل شکری عصر امروز در جریان برگزاری رقابت‌های مذکور اظهار داشت: شمارش معکوس برای آغاز رقابت‌های دور برگشت لیگ بیس‌بال کنفرانس شمال کشور در زمین ورزشی فرش گیلان آغاز شده است.
وی افزود: در این مسابقات نمایندگان استان‌های گیلان، سمنان، البرز، قم و خراسان رضوی با هم به رقابت‌ می‌پردازند.
شکری با اشاره به اینکه این رقابت‌ها به مدت چهار روز برگزار می‌شود و از حساسیت بالایی برخوردار است، اذعان داشت: در این مرحله تکلیف دو تیم صعود کننده به مرحله نهایی لیگ مشخص می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: در دور رفت این مسابقات که به میزبانی استان تهران و در ورزشگاه آزادی برگزار شده بود، تیم‌‌های شهرداری سمنان، مهر ایرانیان البرز و تربیت بدنی گیلان عنوان‌های نخست تا سوم را کسب کردند.
وی ادامه داد: از آنجا که رقابت این تیم‌ها در دور رفت بسیار دیدنی و نزدیک بود در دور برگشت نیز پیش‌بینی می‌شود رقابت چهار تیم سمنان، البرز، قم و گیلان برای صعود از این مرحله دیدنی باشد.
رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان درباره این ورزش گفت: بیس‌بال نوعی ورزش گروهی است که با چوب و توپ توسط 9 بازیکن در یک زمین چمن بازی می‌شود.
به گفته وی بیس‌بال در قرن نوزدهم از ورزش انگلیسی کریکت ریشه گرفته است.
شکری افزود: ریشه بیس‌بال یک ورزش بومی بوده و بر گرفته از دو بازی قدیمی چلتوپ و الک‌دولک است و این ورزش  با اعمال یک‌سری تغییرات و ایجاد قوانین جامع در کشورهای مختلف با عنوان بیس‌بال معرفی شده است.
وی، بیس‌بال را یک ورزش گروهی برشمرد و اظهار داشت: هر تیم یا گروه از 9 نفر تشکیل شده و هر شخص پست ثابتی دارد.
این مسئول ابراز داشت: در هر مسابقه بیس‌بال دو تیم هر کدام با ترکیب 9 بازیکن در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و تیمی که داخل زمین قرار می‌گیرد تیم مدافع است و تیمی که برای زدن توپ و گرفتن امتیاز اقدام می‌کند را تیم مهاجم می‌گویند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول