اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اعلام کرد

افزایش سهم 15 درصدی "تولید" از نیروی برق در هدفمندی یارانه‌ها

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از رشد 15 درصدی مصرف برق بخش های صنعت و کشاورزی در سال جاری خبر داد.

افزایش سهم 15 درصدی "تولید" از نیروی برق در هدفمندی یارانه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت نیرو، محمد بهزاد اظهار داشت: اجرای قانون هدفمندی یارانه ها موجب شد تا ضمن کاهش 10 درصدی مجموع مصرف برق کشور، سهم مصرف بخش های مولد شامل صنعت و کشاورزی بیش از 15 درصد افزایش یابد.
وی افزود: همچنین رشد پیک مصرف برق در ساعت های روز امسال به سه درصد رسید در حالی که این میزان در سال های گذشته حدود هشت درصد گزارش شده بود.
به گفته وی، در تابستان امسال نه تنها محدودیتی برای تامین برق بخش های مختلف به ویژه بخش صنعت به وجود نیامد بلکه میزان صادرات برق نیز به بیش از 25 درصد افزایش یافت.
وی خصوص بازده نیروگاه های کشور، گفت: در زمان حاضر، بازده نیروگاه های کشور 5/38 درصد است که طبق برنامه بنا داریم تا پایان سال جاری به 40 درصد ارتقا دهیم.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در خصوص کاهش افت در شبکه برق، گفت: افت شبکه های برق در پایان سال گذشته به 5/15 درصد رسید و مطابق با برنامه، به 15 درصد تا پایان سال جاری کاهش خواهد یافت.
وی تصریح کرد: وزارت نیرو برای افزایش بازده نیروگاه های کشور به 50 درصد و کاهش تلفات شبکه برق به هشت درصد تا چشم انداز 1404 برنامه ریزی کرده و امید است با تامین اعتبار لازم، این هدف تحقق یابد.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول