اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اجتماعی استانداری سمنان تاکید کرد:

معرفی امامزاده یحیی سمنان به زائران

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری سمنان گفت: لازم است تا امامزاده یحیی (ع) سمنان بیشتر به زائران معرفی شود.

معرفی امامزاده یحیی سمنان به زائران
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن سعدالدین ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشن‏های رضوی در دهه کرامت در فرمانداری سمنان، واقع شدن سمنان را در مسیر زائران امام رضا (ع) توفیق خدمت به زائران برشمرد.
وی اظهار داشت: با معرفی امامزاده یحیی (ع) به زائران می‏توانیم شهرستان سمنان را به عنوان یک قطب زیارتی در کشور مطرح کنیم.
فرماندار سمنان نیز در این نشست گفت: از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) یعنی 7 تا 17 مهر ماه در دهه کرامت با برگزاری جشن‏های رضوی، شهرستان سمنان برای دومین سال میزبان خادمان امام رضا (ع) خواهد بود.
آقامحمد همتیان حضور امامزاده یحیی بن کاظم، برادر امام رضا (ع) را نعمتی برای شهرستان سمنان برشمرد و بیان کرد: در دهه کرامت با محوریت معرفی امامزاده یحیی جشن‏های رضوی در سمنان به مناسبت ولادت با سعادت حضرت معصومه و امام رضا (ع) از 7 تا 17 مهر ماه برگزار خواهد شد.
وی به حضور خادمان بارگاه رضوی در تاریخ‏های 11 و 12 مهر ماه در شهرستان سمنان اشاره کرد و گفت: همچون سال گذشته در این مراسم با مولودی‏خوانی، اهتزاز پرچم متبرک بارگاه امام رضا (ع) و کرامت‏گوی خادمان در امامزاده یحیی، فضایی معنوی در شهرستان ایجاد خواهد شد.
فرماندار سمنان اضافه کرد: بازدید و عیادت از بیماران و توزیع هدایای متبرک امام رضا (ع)، دیدار با خانواده‏های شهدا، حضور در جشن‏های دانشجویی و مدارس سطح شهر از برنامه‏های خادمان رضوی خواهد بود.
همتیان افزود: در دهه کرامت برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و جشن‏های ویژه بانوان از سوی دستگاه‏های فرهنگی و اجتماعی نیز پیش‏بینی شده است که مردم ولایتمدار شهرستان می‏توانند از این برنامه‏ها بهره‌مند شوند.
محمدرضا خطیبی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان نیز از برگزاری برنامه با کاروان آفتاب در دهه کرامت خبر داد که 10 گروه هشت نفری دوچرخه‏سوار از سمنان به سمت مشهد مقدس حرکت می‏کنند.
وی ادامه داد: این کاروان در شهرستان‏های مسیر با برگزاری جشن‏های میلاد امام رضا (ع) و جلسات معرفتی فضای خاصی در این شهرستان‏ها را فراهم می‏کنند و هم‏زمان با میلاد با سعادت ثامن‏الحجج (ع) با حضور دو استاندار سمنان و خراسان رضوی سند برادرخواندگی دو استان تبادل خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان از دهه کرامت به عنوان نقطه‏ای که ایجاد تعاملات فرهنگی سمنان را با استان‏های قم و خراسان رضوی در پی خواهد داشت، یاد کرد.
خطیبی گفت: این دهه فرصتی برای استفاده از امکانات معنوی استان‏های همجوار است.
وی خواستار محوریت فعالیت‏های فرهنگی شهرستان سمنان در امامزاده یحیی شد.
مسئول کانون فرهنگی والفجر و نماینده آستان قدس رضوی در اجرای برنامه حضور خادمان در شهرستان سمنان نیز در این جلسه خواستار همکاری دستگاه‏ها در برگزاری هرچه با شکوه‏تر این برنامه در دهه کرامت شد و بیان داشت: با انجام نظرسنجی، آستان قدس رضوی از کیفیت برنامه "زیر سایه خورشید" اهتمام برگزارکنندگان بر افزایش کیفی برنامه‏ها در سال جاری را خواستار شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول