اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

صبح امروز انجام شد

رونمایی از دستگاه بهینه ساز توان برق با کاهش10 تا20 درصدی مصرف

خبرگزاری فارس: دستگاه بهینه ساز توان اکتیو برق EGE مدل هوشمند با قابلیت 10 الی 20 درصد کاهش در مصرف برق رونمایی و از فردا در بازار توزیع می‌شود.

رونمایی از دستگاه بهینه ساز توان برق با کاهش10 تا20 درصدی مصرف
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حسین علیزاده مخترع و تولید کننده دستگاه بهینه‌ساز توان اکتیو برق در جمع خبرنگاران افزود: سرانه مصرف برق خانگی در ایران سالانه 2900 کیلووات ساعت است در حالیکه این رقم در خاورمیانه 1000 کیلووات ساعت است.
وی در خصوص راندمان نیروگاهی کشور گفت: راندمان نیروگاههای گازی کشور 36.8 درصد، نیروگاه‌های تجاری 29 درصد و سیکل ترکیبی 49.3 درصد است بنابراین می‌توان گفت که به طور متوسط نیروگاه‌های کشور تنها 30 درصد راندمان دارند.

دولت متولی بهینه سازی انرژی شود

علیزاده با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی تنها راه بهینه کردن مصرف انرژی در کشور است، گفت: دولت به عنوان متولی انرژی در کشور بزرگترین مصرف کننده انرژی در کشور محسوب می‌شود بنابراین توقع ما به عنوان فعال بخش خصوصی اعطای وام و تسهیلات نیست بلکه درخواست ما از دولت این است که چون دولت بزرگترین مصرف کننده انرژی است باید خود نیز متولی بهینه‌سازی مصرف انرژی باشد.
مدیرعامل شرکت الکترو گوهر انرژی در خصوص دستگاه بهینه‌ساز توان اکتیو برق EGE گفت: این دستگاه در سال 87 بعد از چندین سال تحقیق ثبت اختراع شد و در سال 88 به تجاری سازی رسید.
علیزاده افزود: در سال 89 موفق شدیم محصولات جدیدی به دستگاه بهینه ساز توان اکتیو برق اضافه کنیم و در نمایشگاه فن‌آوری نوین سوریه به عنوان یک محصول دانش بنیان آن را به دنیا معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه 20 برند با عنوان کاهنده مصرف انرژی وارد ایران می‌شود، خاطرنشان کرد: دستگاه ایرانی با تمام این دستگاه‌ها متفاوت است و اتفاقا اخطاریه‌های زیادی نیز برای این دستگاه‌های وارداتی صادر شده است.
وی در ادامه تأکید کرد: دستگاه مزبور در حقیقت کاهنده تلفات انرژی برق بوده و دستگاه کاهنده آمپراژ نیست.
به گفته وی، گواهینامه صحت عملکرد دستگاه مزبور را از آزمایشگاه مرجع وزارت نیرو و اداره استاندارد اخذ کردیم.
وی با بیان این که این دستگاه کاهنده بهینه ساز انرژی هیچ امواجی برای لوازم یا کنتورها نمی‌فرستد گفت: روش این دستگاه این گونه نیست که به کنتورها یا لوازم، امواج مغناطیسی بفرستد تا آنها برق مصرفی را کمتر محاسبه کنند.
علیزاده افزود: این دستگاه گواهینامه تضمین کیفیت، و گواهینامه رضایت‌مندی مشتری را کسب کرده است.
مخترع و تولید کننده دستگاه بهینه ساز توان اکتیو برق گفت: در این دستگاه روش بهبود جریان ابداع شده که مزیت آن این است که در هر باری ( اهمی یا رشته‌ای و خازنی) این دستگاه می تواند کار ‌کند.

کاهش 10 الی 20 درصد مصرف برق

وی گفت: دستگاه هوشمند مزبور که جهت مصارف خانگی است با قابلیت از 5 آمپر تا 15 جوابگوی مصرف خانگی است و قابلیت 10 الی 20 درصد کاهش مصرف برق را دارد.
به گفته وی، بازگشت سرمایه این دستگاه برای متقاضیان نصب آن 3 الی 12 ماه است در حالیکه طبق آمارهای استاندارد بازگشت سرمایه در 36 ماه است.

دولت بهینه‌سازی انرژی را از خود آغاز کند

علیزاده گفت: دولت بزرگترین مصرف کننده انرژی است پس باید استارت بهینه‌سازی مصرف انرژی را از خود آغاز کند پس مطمئن هستیم که با نصب دستگاه مزبور در تمام ارگان‌های دولتی علاوه بر برگشت سرمایه آنها در کمترین زمان ممکن، مصرف انرژی و برق را نیز کاهش دهد.
به گفته وی، قیمت این دستگاه با هزینه نصب آن حدود 100 تا 120 هزار تومان است.
مخترع و تولید کننده دستگاه بهینه ساز توان اکتیو برق با بیان اینکه این دستگاه بعد از کنتور ورودی واحدهای مسکونی یا کارخانه ها نصب می‌شود گفت: این شرکت در حال تولید 3 میلیون از این دستگاه‌ها است و قادر است به تمام 24 میلیون مشترک برق کنونی کشور این محصول را تولید و نصب کند.
به گفته وی، در حال حاضر 3 هزار عدد از این دستگاه در کل کشور اعم از کارخانجات بزرگ خودروسازی و حتی صنایع نساجی و تولید فرش نصب شده است.

استاندارد کاهنده مصرف برق در کشور تدوین نشده است

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این دستگاه دارای تاییدیه استاندارد است گفت: متأسفانه در کشور استانداردی برای دستگاه‌های کاهنده مصرف برق تدوین نشده است به همین دلیل وقتی به وزارت نیرو مراجعه می‌کنیم ما را به اداره استاندارد می‌فرستند و وقتی به آنجا می‌رویم می‌بینیم که اداره استاندارد برای این گونه دستگاه‌ها استانداردی تدوین نکرده است.
به گفته وی، اگر استاندارد برای این گونه دستگاه‌ها تدوین شود ما طی چند روز تأییدیه استاندارد را نیز اخذ می‌کنیم چرا که تمام گواهینامه‌های مورد نیاز را از آزمایشگاه مرجع کشور و دنیا اخذ کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: طی قراردادی که در دو سال گذشته با بیمه ایران داشتیم حتی یک مورد دستگاه کاهنده مصرف برق عودت داده نشده است همین موضوع باعث شده تا بیمه ایران به ما اعلام کند تا زمان بیمه را از یک سال به دو سال افزایش دهد.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول