اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ممدوحی:

کرمانشاه قلمرو قلم و اورنگ فرهنگ است

خبرگزاری فارس: آیت‌الله ممدوحی در پیامی به هفته هنر کرمانشاه آورده است: کرمانشاه قلمرو قلم و اورنگ فرهنگ است که بی‌هیچ ریبی ظر‌فیت نا‌محدودش در سابقه در‌خشان آن انکار ناشدنی است.

کرمانشاه قلمرو قلم و اورنگ فرهنگ است
به گزارش خبر‌گزاری فارس از کرمانشاه، دفتر آیت‌الله حسن ممدوحی که امروز قرار است با حضور وزیر ارشاد در مراسمی از وی به عنوان یکی از مفاخر استان کرمانشاه تقدیر شود؛ طی نمابری به فارس پیام خود را به هفته هنر کرمانشاه اینگونه بیان کرد: کر‌مانشاه؛ قلمرو قلم و اورنگ فرهنگ است که بی‌هیچ ریبی ظر‌فیت نا‌محدودش چه در سابقه در‌خشان و چه در مو‌جودیت ارجمند آن انکار ناشدنی است.
این پیام ادامه می‌دهد: این رو‌یه مبارک که چند روزی استان استوانه گونه کر‌مانشاه ظر‌فیت فرهنگی‌اش را در پایتخت ایران اسلامی به عرصه عیان و نشان بگذارد ولو به مثابه نمی از یمی‌؛ رو‌یه مستحسنی است که باید دست مر‌یزادی از سر صدق ارزانی با‌نیان آن داشت‌.
این پیام ‌می‌افزاید: این صفحه از کتاب تمدن ایران اسلامی که تذهیب و تشعیر آن به خون پاک‌تر‌ین فر‌زندان آن راحل عظیم الشان رقم خورده‌؛ محمل نخستین امارات مدنیت است که به شهادت تاریخ نشان از فر فرهنگی این خطه است.
این پیام تصریح می‌کند: مشاهیر کم‌نظیر این خطه در عر‌صات فقهی‌، اعتقادی‌، سیاسی‌، هنری‌، علمی و نظامی را شاید در کم‌ترین ثغور جغرافیایی بتوان جست اما صد حیف که غبار زمان‌؛ حائل تعریف بایسته این چهره شده است.
این پیام خاطرنشان می‌کند: امید که حر‌کت‌های فر‌هنگی این چنین نسیم معنا‌خیزی باشد که این گرد و غبار را از چهره آن گلعذاران بزداید و کر‌مانشاه و کر‌مانشاهی را به ایران و ایرانی بشناساند.
این پیام ادامه می‌دهد: افتخار کر‌مانشاهی این بس که در بستر تاریخ میهمانداری زوار بارگاه عشق را بر تارک در‌خشان خود نشانیده است و همین قر‌ب به آستان آل الله بود که چهره‌های استوار و نستو‌هی از این دیار را در هشت سال جنگ تحمیلی به عالم نما‌یا‌ند و زن و مرد آن سا‌مان جایی که سخن از جهاد و شهادت بود با سلاح ایمان لشکری از عصبیت کور جاهلی بعث را به انهزام کشانید‌.
در پایان این پیام آیت‌الله ممدوحی ضمن تقدیر و تشکر از تمام دست‌اندر‌کاران این بر‌نامه مراتب اعتذار خود را به جهت عدم حضور به وا‌سطه مشغله فراوان اعلام و تو‌فیق همکاران را از در گاه احدیث مسئلت دارم.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول