اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

سخنگوی وزارت بازرگانی چین:

بحران مالی اروپا صادرات چین را کاهش می دهد

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت بازرگانی چین هشدار داد بحران مالی منطقه یورو موجب کاهش حجم مبادلات تجاری چین با کشورهای اروپایی خواهد شد.

بحران مالی اروپا صادرات چین را کاهش می دهد
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتد پرس، اظهارات شن دانیانگ در حالی است که آمریکا و اروپا به شدت با سیاستهای ارزی و تجاری چین مخالفت می کنند و خواستار افزایش ارزش یوان در برابر دلار و یورو هستند. کارشناسان اقتصادی غربی بر این باورند که ارزش یوان در برابر دلار 40 درصد کمتر از ارزش واقعی است . ران کرک نماینده تجاری آمریکا نیز تاکید کرد واشنگتن برای اصلاح سیاستهای ارزی و تجاری چین فشار بیشتری را بر پکن وارد خواهد کرد .
گری لوکه سفیر آمریکا در چین نیز تاکید کرد سیاستهای تجاری و اقتصادی چین موجب نگرانیهای گسترده ای در بین رهبران سیاسی و تجاری جهان به خصوص مقامهای کاخ سفید شده است . اصرار مقامهای چینی بر سیاستهای ارزی و تجاری کنونی موجب کاهش رشد اقتصادی این کشور در بلند مدت خواهد شد .
سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری افزود چین به شدت نگران بحران بدهی و کسری بودجه منطقه یورو است . با تشدید بحران مالی در منطقه یورو حجم مبادلات تجاری چین با اروپا به شدت کاهش خواهد یافت . البته در هر بحرانی فرصتهای زیادی وجود دارد و اروپا نیز می تواند این بحران را به فرصت مناسبی برای افزایش رشد و رونق اقتصادی تبدیل کند .
 وی گفت پس از گذشت 30 سال از تلاشهای چین برای گذار از اقتصاد سنتی به اقتصاد بازار اتحادیه اروپا و آمریکا هنوز چین را به عنوان اقتصادی مبتنی بر بازار به رسمیت نمی شناسند که این مساله مایه تاسف است .
انتهای پیام/

 


این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول