اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

محمدی‌فر در دیدار با سفیر قرقیزستان خبر داد:

آغاز فصل جدیدی از روابط بین‌الملل در وزارت کشور

خبرگزاری فارس: معاون پارلمانی وزارت کشور با بیان اینکه فصل جدیدی از روابط بین‌الملل در وزارت کشور آغاز شده است، گفت: در صدد هستیم فعالیت وزارت کشور در حوزه بین‌المللی را از طریق سفرای کشورهای همسایه گسترش دهیم.

آغاز فصل جدیدی از روابط بین‌الملل در وزارت کشور
به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، مهدی محمدی فر معاون پارلمانی و حقوقی و امور بین الملل وزارت کشور در دیدار با "مدت هان شریمکول اوف" سفیر قرقیزستان به اشتراکات تاریخی و فرهنگی با کشورهای آسیای میانه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های فراوان موجود جمهوری اسلامی ایران خواهان گسترش روابط فیمابین و تقویت آنها در تمامی زمینه ها با قرقیزستان هستیم.

محمدی فر با بیان اینکه سیاست دولت دهم جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه به تعاملات با کشورهای همجوار و همسایه است گفت: این همکاری ها علاوه بر حوزه های امنیتی و مرزها ،زمینه های اقتصادی، اجتماعی، تجاری را نیز شامل می شود.

وی با اشاره به فعال شدن کوریدور ترانزیت شمال به جنوب تصریح کرد: ایران امکانات زیربنایی برای ترانزیت از خلیج فارس تا ترکمنستان را دارا است که فرصت مناسبی برای تبادل امکانات میان دو کشور است.

محمدی فر با بیان اینکه در سالهای گذشته در حوزه های جرایم سازمان یافته، مواد مخدر ، مبارزه با پولشویی و سایر امور امنیتی تفاهم نامه همکاری میان ایران و قرقیزستان صورت گرفته از تاکید وزیر کشورمان در اجلاس اکو بر فعال سازی روابط با کشورهای همسایه خبر داد.

معاون پارلمانی وزیر کشور ادامه داد: یکی از اولویت های وزارت کشور بازدید استانداران استانهای همجوار با کشور های همسایه در راستای گسترش تعاملات دو سویه است.

محمدی فر با بیان اینکه استانهای شمالی و خراسان رضوی زمینه های خوبی برای همکاری با قرقیزستان دارند، ابراز امیدواری کرد با همکاری های دو جانبه مشکلات پیش روی ارتباطات دو کشور هر چه سریعتر برطرف گردد.

معاون پارلمانی وزارت کشور با اشاره به حوزه وسیع فعالیت های وزارت کشور در مقایسه با کشور های آسیای میانه ادامه داد: ایران تجربیات بسیار مفیدی در زمینه آموزش در حوزه پلیس و جرایم سازمان یافته دارد.

وی در پایان از استقبال استانداران قزوین و همدان برای بازدید سفیر قرقیزستان از این استانها خبر داد و گفت: امیدواریم از توانایی های این استانها در زمینه های واردات ، صادرات و انتقال تکنولوژی استفاده مطلوب بعمل آید.

در ادامه "مدت هان شریمکول اوف" سفیر قرقیزستان نیز در این دیدار با اشاره به روابط مطلوب و رو به گسترش دو کشور اظهار داشت: استانهای قزوین و همدان همکاری های نزدیکی با قرقیزستان دارند و امیدواریم این همکاریها ارتقاء بیشتری یابد.

سفیر قرقیزستان با اشاره به فرا رسیدن انتخابات در این کشور از وزارت کشور ایران خواست نماینده ای در راستای نظارت بر انتخابات به این کشور اعزام کند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول