اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

مدارس مازاد در اردبیل به فروش می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با اخذ مجوز‌های لازم مدارس بدون استفاده و مازاد مناطق و نواحی مختلف استان اردبیل به فروش می‌رسد.

مدارس مازاد در اردبیل به فروش می‌رسد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش  استان اردبیل که در دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: این واحدهای آموزشی را که بیشتر در نواحی یک و دو اردبیل، مشگین‌شهر، نمین، هیر و سرعین قرار دارد با هماهنگی اداره حقوقی و تملک به شرط ملکی بودن این واحدها به نام آموزش و پرورش اقدام به فروش مدارس فرسوده، کهنه و بلا استفاده می‌کنیم تا از محل فروش آنها بتوانیم به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تجهیز مدارس کمک کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش  استان اردبیل با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقارن این ایام با آغاز سال تحصیلی به عنوان مهر آرام، روان و با انگیزه ابراز داشت: بی‌صبرانه آماده حضور دانش‌آموزان و معلم‌ها در کلاس‌های درس هستیم و معتقدیم سال تحصیلی جدید با توجه به برنامه‌های مختلف نظام تعلیم و تربیت سالی متفاوت‌تر خواهد بود.
این مسئول بیان داشت: در راستای تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند ملی کتاب و ساماندهی ساعات درسی براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به آموزش و پرورش ما نیز برنامه‌های عملیاتی خود را در محور‌های مختلف با تدبیر شایسته تدارک دیدیم تا با یک ساماندهی مناسب بتوانیم زمینه ارتقای مباحث آموزشی، پرورشی و تجهیز مدارس را بهتر بستر‌سازی کنیم.
وی در مورد تعطیلی مدارس و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ساماندهی ساعات تدریس معلمان و حضور دانش‌آموزان گفت: آموزش و پرورش  با الگو‌گیری از شیوه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه درصدد تعطیلی پنج‌شنبه‌ها با هدف ایجاد انگیزه بیشتر در معلمان و دانش‌آموزان است چرا که در هیچ جا مرسوم نیست معلم و  دانش‌آموز در شش روز هفته در سر کلاس درس حاضر باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش‌ استان اردبیل بیان داشت: امسال با جمع کردن فاصله‌ها و پنجره‌های باز تلاش می‌کنیم در کنار تعطیلی پنج‌شنبه‌ها موضوعات تربیتی و پرورشی را در مدارس تقویت کنیم و به ارتقای فرهنگ عمومی جامعه از همین منبع کمک کنیم.
این مسئول از تغییر وضعیت 300 مدرسه از شیفت بعد ‌از‌ظهر به شیفت صبح خبر داد و افزود: در استان اردبیل 2 هزار و 600 واحد آموزشی وجود دارد که در مقطع ابتدایی 90 درصد دانش‌آموزان در شیفت صبح و در مقطع راهنمایی و متوسطه نیز 60 درصد و فنی و حرفه‌ای نیز 100 درصد دانش‌آموزان در شیفت صبح مشغول تحصیل خواهند بود.
دبیر شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه امسال با تلاوت قرآن و دعا  و نیایش کلاس درس را آغاز کرده و با نماز جماعت آن را خاتمه می‌دهیم گفت: در مدارس مختلف به ویژه مدارس خاص،‌ شبانه‌روزی، نمونه دولتی، هنرستان‌ها و هیئت امنایی نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داریم تا بحث تربیت تعمیق بیشتری پیدا کند.
وی با یادآوری محورهای چهارگانه تحول آموزش و پرورش  استان اعم از آموزشی، پرورشی، ساماندهی نیروی انسانی، منابع مالی و فضاهای عمرانی بیان داشت: ما در هر یک از این محور‌ها بیش از 40 برنامه را با محتوای غنی اجرا می‌کنیم که این برنامه‌ها را گام به گام به پیش برده و نسبت به عملیاتی کردن آن مصمم هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش ‌استان اردبیل موضوع تالیف کتاب استان‌شناسی را به جای جغرافیای استان یادآور شد و بیان داشت: این کتاب که در نیمه دوم سال تحصیلی در پایه دوم متوسطه تدریس می‌شود که در حال تدوین و چاپ است.
محمودزاده از تمام دستگاه‌های اجرایی استان خواست با ارائه آخرین اطلاعات و آمار در مورد مباحث مطرح شده در این کتاب مسئولان و پدید‌آوردندگان این مجموعه را یاری کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول