اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

حمایت مقام معظم رهبری عامل رشد سریع تحقیقات پزشکی کشور است

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: حمایت‌های مقام معظم رهبری موجب رشد 3 درصدی بودجه تحقیقات در برنامه پنجم کشور و رشد سریع تحقیقات پزشکی شد.

حمایت مقام معظم رهبری عامل رشد سریع تحقیقات پزشکی کشور است
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، مصطفی قانعی در مراسم افتتاح ساختمان پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد که صبح امروز در بیمارستان شریعتی برگزار شد اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه رشد 3 درصدی بودجه تحقیقات را به دلیل حمایت‌های جدی مقام معظم رهبری شاهد هستیم که در حال حاضر عزم ملی برای توجه بیشتر به موضوع تحقیقات وجود دارد اما در گذشته اوضاع خوبی در حوزه تحقیقات نداشتیم.

وی افزود: در برنامه‌های توسعه گذشته دوران خوبی را برای تحقیقات شاهد نبودیم اما امیدواریم با عزم ملی ایجاد شده پرداختن به موضوعات تحقیقاتی مورد نیاز کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

قانعی تصریح کرد: برخی مراکز تحقیقاتی از نداشتن بودجه گله دارند و فکر می‌کنند که باید پول داشته باشند که تحقیقات انجام دهند که البته تا حدودی درست است اما اگر فرد بتواند ارتباط و نیروی انسانی متعهد و دلسوز را ترغیب به تحقیق کند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است بیشتر از اینکه به بحث درمان بپردازیم به تحقیقات فکر کنیم چرا که به عنوان مثال در حال حاضر 90 درصد از مصدومان شیمیایی از رفلاکس معده رنج می‌برند که اگر بتوانیم راه درمان آن را با تحقیقات پیدا کنیم هم این 50 هزار نفر را به نوعی از زندگی درآور نجات داده‌ایم و ‌هم هزینه‌های‌مان دیگر صرف خرید اسپری که به عنوان مسکن عمل می‌کند نمی‌شود.

در ادامه این مراسم محمدباقر لاریجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: پتانسیل مراکز تحقیقاتی، حوزه تحقیقات کشور را دگرگون کرده است و ما در دانشگاه‌ها افرادی با پتانسیل‌های کار تحقیقاتی داریم اما به خاطر آماده نبودن بستر به این سمت حرکت نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: در دانشگاه علوم پزشکی تهران 81 مرکز تحقیقاتی وجود دارد که از برنامه‌های مهم دانشگاه به زودی تاسیس پارکها و مراکز تحقیقاتی بین‌المللی است.

رضا ملک‌زاده، رئیس انجمن گوارش و کبد ایران نیز گفت: در مرکز تحقیقاتی گوارش و کبد بیشتر تمرکز ما روی بیماری‌های پایه‌ای در ایران است و تحقیقات به سمت نیازهای بیماریهای گوارش و کبد رفته است.

وی افزود: پرداختن به موضوعات تحقیقاتی که مورد نیاز جامعه است عاملی برای ارزشیابی تحقیقات شود و در این زمینه ما به دنبال راههای پیشگیری از شایع‌ترین بیماری‌های گوارش و کبد هستیم.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول