اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

کمیته منابع مالی پروژه‌های عمرانی استان اردبیل تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: با تصویب هیئت دولت مقرر شد کمیته منابع مالی پروژه‌های عمرانی شکل گرفته و بر اساس اولویت‌ قانون بودجه سال 90 برنامه‌های خود را تدوین و برای اجرا ابلاغ ‌کند.

کمیته منابع مالی پروژه‌های عمرانی استان اردبیل تشکیل می‌شود
سید حسین صابری در حاشیه جلسه شورای اداری استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این کمیته باید در مورد املاک، منابع و اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی تصمیم‌گیری کرده تا زمینه فروش این امکانات و منابع فراهم شود و از محل فروش آن 95 درصد پول صرف  اجرای پروژه‌های عمرانی دستگاه مرتبط شده و پنج درصد به عنوان تشویقی برای پرسنل آن مجموعه در نظر گرفته شود.
استاندار اردبیل گفت:‌ به زودی نخستین جلسه این کمیته در استان تشکیل می‌شود و همه دستگاه‌ها موظف هستند آخرین اطلاعات خود را در این زمینه در اختیار کمیته منابع مالی پروژه‌های عمرانی قرار دهند تا برخی از دغدغه حفظ اموال از سوی مسئولان برطرف شود.
این مسئول یکی از توجهات جدی دولت در سفر چهارم را موضوع اشتغال و رفع معضل بیکاری اعلام کرد و بیان داشت: ایجاد اشتغال دغدغه‌ رئیس جمهور، مسئولان و تمام ائمه جمعه استان است که در این زمینه با افزایش منابع مالی و تسهیلات پرداختی در حوزه‌های مختلف سعی می‌کنیم به صورت عمده و ریشه‌ای علل بیکاری پنهان و آشکار استان را بررسی کرده تا با رفع آنها زمینه تحقق سند اشتغال و مهار غول بیکاری را در استان شاهد و ناظر باشیم.
استاندار اردبیل یکی از گله‌مندی‌های رئیس جمهور را در این سفر همخوان نبودن آمار و ارقام دستگاه‌های اجرایی استان با وزارتخانه‌ها در اجرای مصوبات اعلام کرد و افزود: میان دستگاه‌ شهرستانی، استانی و مرکزی در اجرای مصوبات اختلاف سلیقه و آمار وجود دارد که رئیس جمهور بنده را موظف کرد تا در کوتاه‌ترین فاصله زمانی کلیه مصوبات سه سفر گذشته را ارزیابی نهایی کرده و تمام کم و کاستی‌ها و موانع را به شخص رئیس جمهور انعکاس دهم که در این زمینه در روزهای آینده جلسه‌ای را با مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواهیم گذاشت تا این موضوع را دقیق رصد کنیم.
صابری استاندارد‌سازی فضاهای اداری را براساس مصوبه و بخشنامه معاون  مدیریت منابع انسانی رئیس جمهور ضروری توصیف کرد و اظهار داشت: اگر ساختمان اداری استان و شهرستان با این استانداردها مطابقت نداشته و کم و کسری موجود بود باید نسبت به رفع نواقص اقدام شود.
رئیس شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه به غیر از یک دستگاه تمام موافقت‌نامه‌ها در استان مبادله شده است، بیان داشت: ما دیگر بعد از شش ماه از آغاز سال نمی‌توانیم برای دستگاهی تن‌خواه بدهیم تا پروژه‌های عمرانی خود را انجام دهد.
وی از مدیران تمام دستگاه‌های اجرایی استان خواست با نهایی شدن موافقت‌نامه‌های بودجه سال 90 نسبت به اجرای سریع پروژه‌ها و تکمیل آن تا آغاز فصل سرد سال اقدام کنند.
استاندار اردبیل ضرورت توجه به بهای خدمات و مطالبه هزینه‌های مرتبط را با رعایت شاخص‌ها ضروری اعلام کرد و افزود: باید مصارف را بهینه و واقعی کنیم تا حق بیت‌المال ضایع نشود که در این زمینه از دستگاه‌های متولی مساجد، مصلی‌ها و اماکن مذهبی که هزینه آب، برق، گاز و تلفن آنها اغلب رایگان اعلام شده انتظار داریم تا با نظارت بیشتر مصرف در این مکان‌ها کاهش یابد.
وی گفت: ضرورتی ندارد مصرف برق یا گاز در یک مصلایی که ماهی چهار نماز جمعه در آن برگزار می‌شود بیشتر از یک کارخانه بزرگ تولیدی باشد در حالی که ما با آگاه‌سازی مصرف‌کنندگان می‌توانیم مصارف را به حداقل برسانیم.
استاندار اردبیل در مورد مقوله صرفه‌جویی در آموزش و پرورش  و کاهش هزینه‌های جاری در این مجموعه ابراز داشت: در کنار این که از دستگاه‌های خدمات‌رسان می‌خواهیم با سعه‌صدر بیشتر با مدیران مدارس در دریافت بهای آب، برق، گاز و تلفن مصرف شده برخورد کنند، از مدارس نیز انتظار داریم با فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی دانش‌آموزان و معلمان در مصرف خود صرفه‌جویی کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول