اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

بررسی عملکرد مدارس قرآنی/عضو کمیسیون آموزش مجلس:

مجلس هنوز ارزیابی جدی از مدارس قرآنی ندارد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مجلس هنوز ارزیابی جدی از مدارس قرآنی ندارد، گفت: ممکن است که متولیان امر برای خود یک ارزیابی از مدارس قرآنی داشته باشند اما به دلیل اهمیت مسئله، باید همه دستگاه‌های مربوطه درگیر این موضوع شوند.

مجلس هنوز ارزیابی جدی از مدارس قرآنی ندارد
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص فعالیت یک ساله مدارس قرآنی، اظهار داشت: راه‌اندازی و فعالیت مدارس قرآنی، بسیار لازم و ضروری و انصافاً تأثیر‌گذار بوده است.

وی افزود: اگر فرزندان ما از کودکی با مفاهیم و کاربردهای قرآن آشنا شوند، قطعاً از تهدید طوفان‌های تند و مسموم انحراف از اعتقادات مصون می‌مانند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: یک دانش‌آموز ، 12 سال از عمر خود را در مدرسه می‌گذراند اما متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود که دانشجوی ما نمی‌‌تواند قرآن را تلاوت کند و امیدواریم که این خلأ با فعالیت مدارس قرآنی برطرف شود.

حجت‌الاسلام سلیمی ادامه داد: کلمات زبان‌های عربی و فارسی از نظر شکلی با هم یکسان هستند و نباید تلاوت قرآن برای ما ایرانی‌ها کار سختی باشد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی مدارس قرآنی قابل تقدیر و تشکر است و مجلس هر نوع حمایتی که بتواند را در این زمینه انجام می‌دهد، گفت: به لطف خدا موج گرایش به قرآن در کشور ایجاد شده است و هر ساله به تعداد حافظان قرآن مجید افزوده می‌شود و هر روز، حلقه‌های قرآنی، بیشتر توسعه پیدا می‌کند و یکی از اقدامات مناسب در این زمینه، راه‌اندازی مدارس قرآنی است.

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه امیدواریم تعداد مدارس قرآنی با یک شیب مناسب افزایش پیدا کند، اظهار داشت: با نگاهی به تعداد مدارس قرآنی، متوجه می‌شویم که افزایش آنها مسئله قابل اعتنایی است و نباید به شکلی این روند ادامه پیدا کند که معلمان دارای توانایی‌های لازم در مدارس قرآنی حضور نداشته باشند همچنین لازم است معلمان این مدارس با ظرافت‌های فن آموزش قرآن آشنا باشند تا بتوانند دانش‌آموزان را به گلستان زیبای قرآن هدایت کنند؛ در غیر این صورت این مدارس نمی‌توانند به اهداف خود برسند.

حجت‌الاسلام سلیمی تصریح کرد: نقاط قوت و ضعف سال گذشته مدارس قرآنی باید بررسی شود تا برای سال آینده، گام‌های جدید با قدرت برداشته شود.

وی با بیان اینکه مجلس هنوز ارزیابی جدی از مدارس قرآنی ندارد، گفت: ممکن است که متولیان امر برای خود یک ارزیابی از مدارس قرآنی داشته باشند اما به دلیل اهمیت مسئله، باید همه دستگاه‌های مربوطه درگیر این موضوع شوند و اگر این مسئله به طول جدی پیگیری شده و نقاط قوت و ضعف آن مشخص شود، می‌‌توان با برنامه‌ریزی و مدیریت منسجم نقاط ضعف قبلی را برطرف کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به نگرانی‌هایی که در مورد این مدارس وجود دارد، عنوان کرد: فصلی بودن مدارس قرآنی یکی از موارد نگرانی‌ در خصوص آینده این مدارس است یعنی فعالیت این مدارس نباید پس از 2 یا 3 سال به یکباره رها شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مدارس قرآنی کاری قابل دفاع است و باید از آن حمایت شود تا این طرح به موفقیت منجر شود همچنین باید دغدغه‌هایی که در این خصوص وجود دارد را با مدیریت و تدبیر جمعی حل کرد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول