اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

کلاس اولی‌ها و نخستین روز ورود به خانه دوم/

مادران از دادن تذکر بی‌اندازه به کلاس اولیها خودداری کنند

خبرگزاری فارس: یک جامعه‌شناس گفت: مادران از دادن تذکر بی‌اندازه به کودک خودداری کنند چرا که این کار موجب ایجاد استرس در او می‌شود همچنین مادران نباید در 20 روز نخست سال تحصیلی مسائلی مانند اینکه "آیا در مدرسه شلوغ کردی؟" و "یادت نرود که معلمت را اذیت نکنی" را مطرح نکنند.

مادران از دادن تذکر بی‌اندازه به کلاس اولیها خودداری کنند
امرالله امانی، جامعه‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: کودکان در 7 سالگی با توجه به اینکه فرآیند جامعه‌پذیری و اجتماعی شدن در آنها به وجود می‌آید و بیشترین آموزه‌ها را از والدین خود فرا می‌گیرند، از نظر عاطفی بیشتر به والدین وابسته می‌شوند.

وی گفت: به دلیل آنکه کودک هنوز وارد قلمرو جامعه نشده و وابستگی او به پدر و مادر صد درصد است، زمانی که به سن مدرسه می‌رسد، در ذهن خود احساس می‌کند که یک تکیه‌گاه عاطفی از او گرفته شده است و مدرسه می‌خواهد وی را از خانواده جدا کند.

این جامعه‌شناس ادامه داد: توصیه می‌شود والدین به بهترین نحو این بحران را در کودک مدیریت کنند و در این زمینه با تفکر و زبان کودکانه همچنین با استدلال به کودک خود بفهمانند که محیط مدرسه جایگاهی برای ایجاد جدایی بین او و خانواده نیست بلکه در این محیط، دوستان جدیدی پیدا می‌کند.

امانی بیان کرد: والدین نباید به طور دائم قوانین رسمی مدرسه را به کودک گوشزد کنند چرا که هضم این قوانین برای کودک سخت است و همین مسئله موجب می‌شود کودک از مدرسه بترسد.

این جامعه‌شناس تصریح کرد: والدین باید زمینه‌ای را فراهم کنند تا کودک فکر کند مدرسه تکیه‌گاه دوم اوست همچنین باید به کودک بیاموزند که تمامی خواسته‌هایش را به معلم بگوید، این کار باعث می‌شود که کودک به اولیای مدرسه اعتماد پیدا کند.

وی افزود: مادران از دادن تذکر بی‌اندازه به کودک خودداری کنند چرا که این کار موجب ایجاد استرس در او می‌شود همچنین مادران نباید در 20 روز نخست سال تحصیلی مسائلی مانند اینکه "آیا در مدرسه شلوغ کردی؟" و "یادت نرود که معلمت را اذیت نکنی" را مطرح نکنند چرا که این پرسش‌ها موجب ایجاد ذهنیت منفی کودک نسبت به مدرسه می‌شود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول