اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار در ائمه جماعات اردبیل:

اسباب ریاست سعه‌صدر بالا است

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار در ائمه جماعات استان اردبیل گفت: ابزار و وسیله اصلی ریاست داشتن سعه‌صدر و انجام تکالیف است.

اسباب ریاست سعه‌صدر بالا است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالله حسنی در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار داشت: مدیران ما باید آگاه باشند که مجموع عقل‌ها و توانمندی‌ها در اداره و یا سازمان جمع شده به طوری که با استفاده از عقل جامع و کامل می‌تواند راهبرد کارها را داشته باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: مدیران ما باید در کنار توجه به مؤلفه خدمتگزاری صادقانه و بی‌ریا و سعه‌صدر بالا باید در مسیر خدمتگزاری زیردستان را بیشتر مورد احترام و تکریم قرار دهند تا مبادا در پیچ و خم کارهای اداری و سازمانی خواسته و مطالبه افراد عادی جامعه و عوام نادیده گرفته شود.
حسنی با بیان حدیثی از رسول اکرم (ص)‌در مورد شایسته‌ترین انسان‌ها در نزد پیامبر خاطر نشان کرد:‌ یکی از بهترین امت رسول‌الله کارگزاران یک نظام هستند که می‌توانند اسباب گشایش گرفتاری‌ها و کارهای مردم را با سعه‌صدر و بصیرت کامل فراهم آورند.
این مقام مسئول در ادامه راست‌گویی را دیگر ویژگی چنین افرادی برشمرد و اضافه کرد: در کنار توجه به صدق سخن افراد باید اهل امانت باشند تا از وظایف و رسالتی که بر دوش آنها گذاشته شده است به خوبی صیانت کرده و امانتداری کنند.
وی در ادامه سخنان خود وفای به عهد را دیگر ویژگی مؤمنان حقیقی و مدیران دلسوز و آشنا به وظایف اعلام کرد و ادامه داد: در کنار همه این ویژگی‌ها رسول گرامی اسلام حسن خلق و داشتن اخلاق نیکو را به همه ما یادآور شده چرا که نبی مکرم اسلام (ص) ‌با هدف ارتقای اخلاق و اصول و مبانی آن توانسته به کمال رسیده و جامعه را از گمراهی و جهالت نجات دهد.
به گزارش فارس، مشاور استاندار در ائمه جماعات اردبیل داشتن اخلاق نیکو را همراه با سیرت زیبا از ویژگی‌های یک مدیر توانمند برشمرد و گفت: در عرصه مدیریت امروز که آمیخته با ظواهر و بسیاری از آلایش‌های ظاهری است، مدیری موفق است که بتواند همه این ویژگی‌ها را اعم از صدق سخن، امانتداری، وفای به عهد، حسن خلق و عقل و بصیرت کامل را در خود جمع کرده و در مسیر شایسته مدیریت اسلامی گام بردارد.
وی هرگونه تندخویی و دور شدن از اخلاق و رفتار انسانی را مغایر با ویژگی‌های مدیریت توصیه شده در دین اسلام عنوان کرد و افزود: در دولت دهم اغلب مدیران متخلق به ارزش‌ها و اصول اسلامی هستند و کمتر مدیری را سراغ داریم که از ویژگی‌های برجسته مدیریت توانمند غفلت کرده و یا نسبت به آن ناآگاه باشد.
حسنی در ادامه سخنان خود یکی دیگر از ویژگی‌های مدیران را در عرصه خدمت‌رسانی بیان شفاف مسایل و پرداخت نکردن به مسایل غیرواقعی اعلام کرد و اظهار داشت: ‌مردم امروز از مسئولان خود انتظار پاسخگویی شفاف و روشن را دارند و هرگونه عوام‌فریبی و ظاهرسازی در مدیریت جامعه اسلامی قابل قبول و شایسته نیست.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول