اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سلحشور:

جایزه اسکار در ایران هیچ ارزشی ندارد

خبرگزاری فارس: فرج‌الله سلحشور گفت: جایزه اسکار در ایران هیچ ارزشی ندارد ولی برای سینما کعبه امید است.

جایزه اسکار در ایران هیچ ارزشی ندارد
فرج‌الله سلحشور در گفتَ‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: نماینده سینمای ایران که به اسکار معرفی  می‌شود ویژگی‌هایی را برای حضور در این فستیوال فیلم‌های جهان دارد اما نه از باب بازیگر از باب این که فیلم مناسب است.
کارگردان فیلم حضرت یوسف افزود: اسکار با آن وجهیه منفی خودش بهترین از این نوع کارها را نمی‌تواند ارائه دهد و خود اسکار وجهه مخدوشی دارد و به دنبال منابع استکبار و سرمایه‌گذارانش است.
سلحشور بیان کرد: در این میان اکثر کشورها آثاری را روانه این رقابت می‌کنند که معمولا برگزیده جشنواره‌های مختلف و معتبر جهانی از کن و برلین تا ونیز است.
کارگردان فیلم حضرت یوسف افزود: تاکنون کشورهای ایتالیا، آلمان، رومانی، اسپانیا، لهستان، ترکیه، بلژیک، فنلاند، کره‌جنوبی، مراکش، ونزوئلا و یونان نمایندگان خود را انتخاب کرده‌اند، امسال در هشتادوچهارمین دوره اسکار رقابت تنگاتنگی پیش‌بینی می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: برای فیلم‌سازان و اربابان سینما اسکار نهایت ایده‌آل است یعنی اگر دو جایزه برای فیلم‌سازان فرار دهند یکی از طرف پیامبر و دیگری جایزه اسکار باشد فیلم‌سازان ایران جایزه اسکار را خیلی با ارزش‌تر از جایزه پیامبر می‌دانند در حالی که نه برای جمهوری اسلامی ایران اسکار و نه امثال آن ارزش دارد.
کارگردان فیلم اصهاب کهف افزود: شاید بی‌اعتمادی ایجاد شده در سال گذشته نسبت به چگونگی معرفی نماینده ایران به این صحبت‌‌‌ها دامن زده و بحث‌ها را گسترده‌تر کرده است.
سلحشور بیان کرد: اما فارغ از همه این بازارگرمی‌های خبری می‌توان با نگاهی علمی و دقیق به نماینده‌هایی که در سال‌های گذشته در ایران معرفی شده‌اند وضعیت جوایز ایرانی و جهانی که دریافت کرده‌اند و کشورهایی که به جمع پنج فیلم نامزد دریافت جایزه راه‌یافته‌اند کلیتی از این موضوع به دست آورد.
وی تصریح کرد: چقدر جوایز جهانی و ایرانی در سرنوشت فیلم اهمیت داشته‌اند و آیا کشورهایی که سینمایی در سطح ایران دارند موفقیتی در اسکار به دست آورده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر با نزدیک شدن به زمان معرفی فیلم به آکادمی، هیاهوی بسیاری در ایران راه می‌افتد. مصاحبه‌هایی در گوشه و کنار منتشر می‌شود یا چگونگی شرایط حضور در اسکار  مورد بحث و بررسی قرار می​گیرد، در نهایت هم ‌نام فیلمی به عنوان گزینه نهایی اعلام می​شود و افراد در کنار آرزوی موفقیت برای نماینده ایرانی از فیلم‌هایی که مورد غفلت قرار دارد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول