اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولید 1000 دستگاه تولید موتور OM 357؛

ایدم تبریز 9500 دستگاه انواع موتور تولید می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت ایدم تبریز از تولید یک هزار دستگاه از موتور 357 در سال‌جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر در شرکت ایدم 9 هزار و 500 دستگاه از انواع موتورهای دیزلی تولید می‌شود.

ایدم تبریز 9500 دستگاه انواع موتور تولید می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، معصوم نجفیان در حاشیه مراسم بهره‌برداری خط تولید موتور دیزلی 357 در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: 80 درصد این موتور ‌در کشور تولید ‌شده و در ساخت موتورهای دیزلی در شرکت ایدم به مرز خودکفایی‌ دست یافته‌ایم.
وی افزود: این موتور جایگزین موتور 457 شده است که به دلیل تحریم امکان تولید آن مسیر نشد که  هر دو 300 اسب بخار قدرت داشته و در واقع موتور 357 ارتقای مدل 355 است.
مدیر عامل شرکت ایدم تبریز مهم‌ترین مزیت موتور 357 جدید را قیمت تمام شده آن ذکر کرد و افزود: مصرف سوخت در موتور جدید 1.8 کاهش یافته است و آلاینده‌های آن نیز 9 درصد نسبت به موتورهای قبلی کاسته شده است.
 
*تولید سالانه 9500 انواع موتورهای دیزلی
وی همچنین از تولید یک هزار دستگاه از موتور 357 در سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر در شرکت ایدم  9 هزار و 500 دستگاه از انواع موتورهای دیزلی تولید می‌شود که شامل موتورهای 355، 355 یورو2، 357 و 314 می‌شود.
مدیر عامل شرکت ایدم میزان سرمایه‌گذاری در این طرح 13 میلیارد تومان بوده که  زمان بازگشت سرمایه چهار سال و یک ماه بوده و 4 میلیارد و 100 میلیون تومان صرفه‌جویی سالیانه  صورت گرفته است و نرخ  بازگشت سرمایه‌گذاری  24.9 بوده  که بازگشت ایده‌آلی برای سرمایه است.
 
*صادرات 200 دستگاه موتور 355 به داغستان
نجفیان بهبود صادرات را از اهداف عمده این شرکت ذکر کرد و و از مذاکره  با داغستان برای فروش 200 دستگاه موتور نوع 355 به داغستان خبر داد.
وی همچنین از افزایش فروش قطعات یدکی  این شرکت خبر داد و افزود: میزان قرارداد امسال نسبت به سال گذشته به دو برابر افزایش یافته و با افزایش سهم بازار، ظرفیت این شرکت نیز  افزایش خواهد یافت.
مدیر عامل شرکت ایدم  مبلغ ریالی فروش شرکت در سال 90 را، 965 میلیارد ریال پیش‌بینی کرده و مبلغ صادرات  پیش‌بینی شده شرکت ایدم  را در سال‌جاری نیز هفت میلیون دلار ذکر کردند.
شرکت ایدم سازنده موتورهای خودروهای دیزلی در سال 1350 در منطقه صنعتی غرب تبریز افتتاح شد.
یک هزار و 50 نفر در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند که  47.5  درصد سهام این شرکت به ایران خودرو دیزل تعلق داشته و ایران خودرو با  22.5 و دایملر با 30 درصد سهامداران دیگر  این شرکت به شمار می‌روند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول