اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

لاریجانی در نشست خبری-3

اختلاس 3 هزار میلیاردی کار "دون‌پایه‌ها" نیست و ربطی به رقابت‌های انتخاباتی ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اختلاس 3 هزار میلیاردی کار "دون‌پایه‌ها" نیست و پیگیری آن ربطی به رقابت‌های انتخاباتی ندارد.

اختلاس 3 هزار میلیاردی کار "دون‌پایه‌ها" نیست و ربطی به رقابت‌های انتخاباتی ندارد
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی به لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود با خبرنگاران درخصوص موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص طرح عضویت کشور فلسطین در سازمان ملل گفت: این طرح در این حدی که مطرح می‌شود قطعا تمام خواسته و حقوق مردم فلسطین نیست اما جمهوری اسلامی ایران از هر اقدامی که احقاق حقوق ملت فلسطین را به دنبال داشته باشد، حمایت می‌کند.

وی افزود: ‌آمریکایی‌ها درخصوص این طرح سر و صداهایی کردند و می‌گفتند که طرح را وتو خواهند کرد. اما در این موضوع چیزی که بسیار مهم است حقوق ملت فلسطین است که باید دیده شود و ما از آن دفاع می‌کنیم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه برخی مطرح می‌کنند که اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی برای بیرون راندن رقیب از صحنه انتخابات است، گفت: این برداشت را قبول ندارم و معلوم نیست که نفعش به سوی چه کسی می‌رود اما آن چیز که باید بر آن تاکید شود، این است که فساد بزرگی رخ داده و باید رسیدگی شود.

لاریجانی با اشاره به جلسه غیرعلنی روز گذشته نمایندگان با مسئولین بانکی و اجرایی تصریح کرد: در جلسه دیروز سعی داشتیم تاابعاد موضوع را بیابیم اما تازه که متوجه شدیم این فساد ابعاد گوناگونی دارد و باید به آن رسیدگی شود و ما از انتخاب حجت‌الاسلام اژه‌ای که از سوی قوه قضائیه برای رسیدگی به این اختلاس انتخاب شده است، حمایت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در این زمینه باید به تخلف هر فردی که در این اختلاس دخالتی داشته رسیدگی شود و کسی نباید به دنبال فرافکنی در موضوع باشد. 

رئیس مجلس با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی سیستمی برای حل این مشکل دارد، ‌گفت: نمایندگان مجلس نیز در این زمینه اقدام خواهند کرد و از هر گونه رسیدگی و برخورد با متخلفین حمایت می‌کنند.

همچنین نباید به این موضوع قبیله‌ای نگاه کرد و باید آن را یک پروژه ملی دید و سعی کرد تا ریشه فساد خشک شود. 

رئیس مجلس تأکید کرد: این پرونده قابل اغماض نیست. بررسی‌های اولیه مجلس نشان‌دهنده این نیست که عوامل اختلاس دون‌پایه بودند بلکه دست‌هایی در کار بوده است.

لاریجانی با اشاره به اجلاس بیداری اسلامی و اجلاس حمایت از انتفاضه فلسطین که در مهر ماه برگزار می‌شود در خصوص این موضوع که انتفاضه فلسطین و برگزاری این اجلاس‌ها با توجه به حوادث منطقه چه تاثیری بر آینده فلسطین دارد، گفت:  ما در برهه‌ای قرار داریم که حوادث بزرگی در منطقه رخ می‌دهد گرچه اکنون به دلیل سرعت تحولات تاثیر این بقایا مکشوف نیست اما این موضوع که کشورهایی که سال‌ها زیر استبداد بودند، دست به قیام زدند و خواستار رهایی از جور حکامان سرسپرده به غرب هستند، واقعه بزرگی است.

وی با تاکید بر اینکه ما از حوادث منطقه حمایت می‌کنیم، گفت: سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس بیداری اسلامی بسیار دقیق بود و این اجلاس محیطی بود که انقلابیون کشورهای مختلف همدیگر را بیابند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین تقاضایی برای احیای حقوق قانونی فلسطینیان است و برگزاری چنین مجالسی برای گرد هم آمدن متفکرین و صاحب نظران مسلمان مشترک است.

لاریجانی اضافه کرد: در این کنفرانس هم گروه‌های پارلمانی و هم سیاستمداران و صاحب‌نظران فرصتی برای تبادل نظر و حمایت از حقوق فلسطینیان پیدا خواهند کرد و امیدواریم که برگزاری چنین کنفرانس‌هایی راهی برای حمایت از احقاق حقوق فلسطینیان باشد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری دیگری مبنی بر اینکه موضع مسئولان جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات سوریه چیست،‌گفت: مسئولان ایران اختلاف در قبال تحولات سوریه ندارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله سوریه ابعاد مختلفی دارد، گفت: برخی کشورها دوست دارند تحولات سوریه را به مسائل بحرین و یمن شباهت دهند اما این ساده‌انگاری است چرا که مسئله سوریه مربوط به برخی مسائل داخلی و برخی وقایع دیگر است.

لاریجانی با بیان اینکه حقوق مردم سوریه باید صیانت شود، تصریح کرد: ما به دموکراسی معتقدیم و موضع‌مان این است که حقوق مردم این کشور باید صیانت شود، چرا که سعادت مسلمانان در این است. اما اینکه گفته می‌شود از مرزهای سوریه سلاح وارد می‌شود باید بگویم که ما تحقیق کردیم و به کشورهایی که در این موضوع دست داشتند، می‌گوییم که شما می‌خواهید با وارد کردن سلاح در سوریه دموکراسی ایجاد کنید؟

وی ادامه داد: این کشورها که بویی از دموکراسی نبرده‌اند چگونه می‌خواهند دموکراسی را در سوریه اجرا کنند، اینها حقوق ملت خود را نیز سلب کرده‌اند و حالا برای دیگران نسخه می‌نویسند.

رئیس مجلس با بیان اینکه موضوع سوریه از دو بعد قابل بررسی است، گفت: در بعد داخلی شنیده‌ایم که اقدامات اصلاحی شروع شده اما به بهانه برخی مسائل نمی‌توان شرایط سوریه را نادیده گرفت.

لاریجانی با بیان اینکه سوریه در دوران مقاومت از خود جوهره نشان داد، تصریح کرد: کسانی که اکنون بر روی آتش این کشور بنزین می‌ریزند و سلاح وارد می‌کنند باید پاسخگو باشند. چرا که نمی‌شود با ارسال سلاح و فرستادن نیرو در آن کشور دموکراسی ایجاد کرد.

رئیس مجلس در پایان تاکید کرد: این کشورهای مدعی دموکراسی حقوق ملت خود را نادیده می‌گیرند و حتی رانندگی خانم‌ها را نیز منع می‌کنند لذا چه طور می‌خواهند در سوریه دموکراسی درست کنند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول