اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ثبت احوال‌:

5 میلیون سند ثبت احوال الکترونیکی شده است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال ‌گفت‌: در حال حاضر 120 میلیون سند در اداره ثبت احوال نگهداری می‌شود که 5 میلیون سند آن الکترو‌نیکی شده است.

5 میلیون سند ثبت احوال الکترونیکی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد ناظمی ادرکانی طی سفر به کرمانشاه پیش از ظهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر افرادی هستند که محل سکو‌نت و زاد‌گاه متفاوت دارند و باید برای تعویض شناسنامه یا المثنی گرفتن مکاتباتی انجام دهند که این مو‌ضوع موجب اتلاف وقت و هزینه می‌شود‌.
وی ادامه داد: از سال 89 آرشیو الکتر‌ونیکی سجلی همه ایرانیان را انجام داده‌ایم و در حال حاضر 120 میلیون سند در اداره ثبت احوال نگهداری می‌شود که 5 میلیون سند آن الکترو‌نیکی شده است.
ناظمی‌اردکانی تصریح کرد: سعی بر آن است با سرعت و استفاده از نرم‌افزار قوی که تهیه شده است حد‌اکثر تا پایان سال 91 تا اواسط 92 طرح سند الکترو‌نیکی تمام ‌شود‌.
وی با اشاره به بر‌نامه پنجم توسعه اضافه کرد‌: کارت‌های ملی که تاریخ آن‌ها به اتمام رسیده بر طبق مصوبه دولت برای دو سال تمدید شده است زیرا طبق بر‌نامه پنجم کارت شناسایی ملی هو‌شمند می‌شود‌.
رئیس سازمان ثبت احوال ‌خاطر‌نشان کرد‌: کارت هو‌شمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک است؛ برای اجرا این پرو‌ژه بزرگ مطا‌لعات گسترده‌ای انجام شده و از تجر‌به کشور‌های دیگر نیز استفاده کردیم و در اواخر سال 89 قرار‌داد پایلوت‌ بسته شد‌.
وی‌ با اشاره به اینکه کارت ملی هوشمند در سال جاری در استان قم به صورت پیش پایلوت‌ اجرا شد، تصر‌یح کرد‌: قم استانی مقدس است که زیر‌ساخت‌های الکترو‌نیکی مناسبی داشت لذا طرح پیش پایلوت را در این استان اجرا کردیم‌.
ناظمی‌اردکانی عنوان کرد: تا پایان امسال یعنی در دهه فجر نتیجه این کار را بررسی می‌کنیم و اگر مثبت بود در سراسر کشور طر‌ح کارت هو‌شمند ملی را اجرایی می‌کنیم و طی 5 سال این طرح در کشور به پایان می‌رسد.
معاون وزیر کشور در پایان گفت‌: طبق بخشنامه‌ای که به همه دستگاه‌های اجرایی ارسال شده است هرگونه خدمات که به درب منزل ارسال می‌شود بر‌اساس کد پستی روی کارت است لذا افراد باید از طر‌یق ثبت احوال هرگونه تغییر کد پستی خود را اعلام کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول