اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

توسط سرپرست واحد بین‌المللی مرکز هنرهای نمایشی؛

روند بین‌المللی شدن جشنواره تئاتر خیابانی تشریح شد

خبرگزاری فارس: سرپرست واحد بین‌المللی مرکز هنرهای نمایشی گفت: نوید بین‌المللی شدن ششمین جشنواره تئاتر خیابانی در اختتامیه دوره گذشته جشنواره توسط معاونت امور هنری داده شد.

روند بین‌المللی شدن جشنواره تئاتر خیابانی تشریح شد
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، علی‌اکبر طرخان، سرپرست امور بین‌الملل مرکز هنرهای نمایشی طی گفت‌وگویی با روابط عمومی، ضمن بیان این مطلب گفت: سال گذشته حمید شاه‌آبادی ضمن تأکید بر تعمیق روابط فرهنگی با سایر کشورها، خواستار بین‌المللی شدن جشنواره تئاتر خیابانی شد و این امر به واحد بین‌الملل واگذار شد. از این رو رایزنی‌هایی با کشورهای صاحب نام صورت گرفت که 20 گروه خارجی از آن استقبال کردند. نتیجه این رایزنی ‌ها نیز حضور 8 گروه نمایشی در جشنواره امسال است.
طرخان درخصوص کشورهای شرکت‌کننده، گفت: تاکنون حضور کشورهای ژاپن، فرانسه، عراق، ترکیه و تاجیکستان در جشنواره قطعی شده است که این گروه‌ها به همراه دو گروه از ایران در بخش بین‌الملل جشنواره حضور خواهند داشت.
وی درخصوص شیوه انتخاب این آثار تصریح کرد: برخی از نمایش‌ها از بین آثار شرکت‌کننده در جشنواره تئاتر آوینیون و جشنواره خیابانی عراق انتخاب شده‌اند و برخی نیز فیلم اثرشان توسط شورای سیاست‌گزاری و هیأت انتخاب برگزیده شده است.
یادآوری می‌شود ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی با دبیری قباد میمنت‌آبادی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، مهرماه سال جاری، در سه بخش مسابقه، نمایش‌های آیینی، بومی و بین‌الملل در شهر مریوان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ا
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول