اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

ویزیت دسته جمعی خلاف اخلاق حرفه‌ای پزشکی است

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل گفت: ویزیت دسته جمعی خلاف اخلاق حرفه‌ای پزشکی است و با متخلفان قاطعانه و بدون اغماض برخورد می‌شود.

ویزیت دسته جمعی خلاف اخلاق حرفه‌ای پزشکی است
حسن قبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: هیچ پزشکی حق دریافت زیرمیزی و پول اضافی از بیماران را ندارند و پزشکانی که فراتر از تعرفه تعیین شده از بیماران پول می‌گیرند، در صورت مشاهده و گزارش تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.
وی اخذ پول اضافی و زیرمیزی از سوی پزشکان با عنوان حق‌العمل جراحی را خلاف قوانین و مقررات وزارت بهداشت و درمان ذکر و بیان کرد: برای کنترل زیرمیزی تمام بیمارستان‌ها مکلف هستند ابلاغیه دریافت انحصاری حق الزحمه‌های بیمارستانی در بیمارستان‌ها را اجرا کنند.
این مسئول ویزیت همزمان بیماران در برخی و مطب‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی را یکی دیگر از پدیده‌های ناپسند اعلام کرد و گفت: شلوغی و ازدحام بیماران، کمبود وقت و فضای مطب و مسایلی از این دست نباید نافی و ناقض قانون در ویزیت بیماران باشد.
وی با تاکید بر اینکه این حق بیمار است که در مراجعه به پزشک به صورت انفرادی شرح حالش گرفته شده و تحت معاینه و معالجه و مداوا قرار گیرد، ادامه داد: ویزیت دسته جمعی خلاف اخلاق حرفه‌ای پزشکی است و با متخلفان قاطعانه و بدون اغماض برخورد می‌شود.
قبادی، ماندگاری و خدمت طولانی مدت پزشکان متخصص در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم را از سیاست‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و افزود: برای تحقق این امر مهم مشوق‌هایی مانند واگذاری مسکن و مطب پزشکی پیش‌بینی شده است.
این مسئول از راه‌اندازی و فعال کردن تخت «ان آی سی یو» در بخش اطفال بیمارستان امام خمینی(ره) پارس‌آباد خبر داد و گفت: این بیمارستان از نظر کادر درمانی و تجهیزات پزشکی و درمانی کمبودهایی دارد که در صدد رفع آن هستیم.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول