اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

آبادان با هیچ فوتبال تولید می‌کند

خبرگزاری فارس: این روزها آبادان تولید فوتبال می‌کند، امروز آبادان البته با «هیچ» و با در اختیار داشتن «پوچ» استعدادهای فوتبالی خود را وارد مسابقاتی می‌کند که می‌توانست معدن کشف مستعدها باشد.

آبادان با هیچ فوتبال تولید می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، نالیدن و غصه خوردن؛ مشکل ذهنی هر روزه دغدغه‌مداران فوتبال آبادان شده  مردمی که دلسوزی‌شان برای دویدن 22 بازیکن، برای ساکنان دیگر مناطق ایران‌زمین، گاهی حتی ایجاد بهت می‌کند.
اینجا مرد و زن فوتبال را شناخته و روز مسابقه صنعت‌نفت نامی، آسایش و آرامش را بر خود حرام کرده تا مبادا خدشه بردارد آبروی ورزشی که روزی آبروی فوتبال ایران بود.
اینجا همه دوست دارند 11 بازیکن را در روزهای مسابقه ی صنعت‌نفت در میدان ببینند که برچشم زدن عینک«ری‌بن»را فرهنگ دانسته،سینما را بدانند و کتاب را بشناسند،آنها دوست دارند مردانی را در زمین ببینند که آبادانی نام داشته و آبادانی فوتبال را«رقصنده‌وار»در زمین به رخ بکشند.
می‌گوییم عاشق حضور آبادانی‌ها در میدان آبادان هستیم در حالی که برای تولید فوتبال در این منطقه-که منشاء متولد ساختن فوتبالیست است- هیچکس دست همت و یاری دراز نمی‌کند.
مسابقات نونهالان باشگاهی آبادان برگزار می‌شود و رقابت‌های نوجوانان دیار فوتبال نیز به همین ترتیب.
 ریشه‌ها برای دیده شدن به میدان می‌روند در حالیکه هیچکس حاضر به نگاه کردنشان نیست.
زمینی برای نوشکفته‌های فوتبال آبادان وجود نداشته و ارگان‌ها نیز یا بهانه‌تراشی را عادت کرده و یا منت را بر سر فرزندان فراموش شده فوتبال شهر واجب می‌دانند.
 این روزها آبادان تولید فوتبال می‌کند. امروز آبادان البته با «هیچ» و با در اختیار داشتن «پوچ» استعدادهای فوتبالی خود را وارد مسابقاتی می‌کند که می‌توانست معدن کشف مستعدها باشد، معدنی که البته هیچ کس حاضربه سرمایه گذاری برای اکتشاف در آن نیست.
مسابقات رده‌های پایه در حالی در چند سال اخیر در آبادان برگزار شده که بازیگران میدان آن در چند ساله گذشته نشان داده‌اند که در نهایت قصه،محکوم قطعی و بی‌بازگشت«نادیده‌گرفته شدن» هستند.
بازیکنانی که  این روزها در «هیچ» فوتبال آبادان این ورزش را تولید کرده و کورسوی نفس‌های زندگی را در فوتبال این بوم گواهی می‌دهند.
 نفس‌هایی که معلوم نیست با بی‌مهری‌های متداول و همیشگی تا چه زمان توان حضور  را دارا هستند.
یادداشت از امین جوکار
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول