اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فن‌آوری اطلاعات استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد:

پیشرفت کشوربا توسعه الکترونیکی

خبرگزاری فارس: مدیردفتر فن‌آوری اطلاعات استانداری آذربایجان غربی گفت: پیشرفت همه‌جانبه کشور در گروی محقق شدن توسعه الکترونیکی است.

پیشرفت کشوربا توسعه الکترونیکی
علیرضا سهندی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: برای اینکه مناطق مختلف کشور به‌الطبع استان‌ ما در همه ابعاد پیشرفت همه‌جانبه‌ای داشته باشد باید مسئولان دستگاه‌های اجرایی به‌ ویژه فرمانداران در راستای الکترونیکی کردن خدمات خود برنامه‌ریزی همچنین سرمایه‌گذاری کنند.
وی افزود: کشورهای زیادی در سراسر دنیا به‌ دلیل اینکه مزایا و کارکردهای ایجاد شهر الکترونیک را دریافته‌اند و در این‌ راستا سیاست‌گذاری کردند با سپری شدن مدت بسیار کوتاهی به رشد چشمگیری در حوزه اقتصاد، صنعت و ... دست پیدا کردند از این رو می‌طلبد مسئولان در کشور به دنبال آن استان ما نیز برای فراهم کردن زیرساخت‌ها و توسعه فیبر نوری تلاش کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات برای فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز به‌ طور جدی و در مناطق مختلف استان وارد عمل شده است از این رو هم‌اکنون اقدامات لازم برای ایجاد فیبر نوری در 90 دستگاه اجرایی تمام شده است، همچنین فیبر نوری فرمانداری‌ها آماده است.
وی در ادامه به استفاده از سیستم ویدئو کنفرانس به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شهر الکترونیک اشاره کرد و یادآور شد: هم‌اکنون از این تکنولوژی برای برگزاری جلسات به‌ طور مرتب استفاده می‌شود به‌ طوری که بر اثر استفاده از این سیستم تاحدود زیادی در وقت و منابع دستگاه‌ها صرفه‌جویی می‌شود چرا که با استفاده از آن بدون نیاز به انجام سفر فاصله جغرافیایی حذف می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی سامانه الکترونیکی دولت و مردم، تصریح کرد: این سیستم در راستای الکترونیکی کردن خدمات راه‌اندازی شده است به طوری که شهروندان با ورود به این سیستم بدون مراجعه حضوری به ارائه پیشنهادات، نظرها و شکایات خود اقدام می‌کنند از طرف دیگر سامانه مدیریت امنیت اطلاعات نیز فعال شده است.
سهندی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مزایای توسعه الکترونیکی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و ... بر هیچ یک از مسئولان پوشیده نیست تاکنون پورتال جامع بانک اطلاعاتی آماده شده است همچنین طرح جامع فن‌آوری اطلاعات توسط کمیته تدوین برنامه پنجم توسعه استان آماده و به دستگاه‌های اجرایی نیز ابلاغ شده است.
مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه آثار مثبت توسعه خدمات الکترونیکی بی‌شمار است، اظهار داشت: کیفی‌سازی خدمات، ارائه امکانات آموزشی، بهبود ارتباط بین دستگاه‌ها، تقویت رقابت بین نهادهای مختلف، دسترسی تمام وقت به خدمات شهری، کاهش ترافیک از جمله مهم‌ترین مزیت‌های الکترونیکی کردن شهرها است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول