اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های قزوین:

درمان اعتیاد زندانیان هزینه‌های هنگفتی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های قزوین گفت: درمان اعتیاد زندانیان هزینه‌های هنگفتی را به مجموعه زندان‌ها وارد کرده است.

درمان اعتیاد زندانیان هزینه‌های هنگفتی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های قزوین، حمید رضا فراست طلب در بازدید از طرح‌های بازپروری معتادین اردوگاه کار درمانی آراسنج بیان کرد: اگر چه زندان محل درمان معتادین نیست ولی به دلیل حساسیت‌های آسیب‌زایی و رسالت اصلاح و تربیت، برنامه‌های پیشگیرانه و مداخلات درمانی مجدانه پیگیری و اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: درمان اعتیاد زندانیان هزینه‌های هنگفتی را به مجموعه زندان‌ها وارد کرده و علاوه بر آن تکرار جرم معتادین نیز باعث افزایش و تراکم جمعیت کیفری زندان‌ها می‌شود.
مدیرکل زندان‌های قزوین به ابعاد آسیب‌زای اعتیاد در جامعه اشاره کرد و افزود: عامل خانواده در پیشگیری از بروز و شیوع سوء مصرف مواد مخدر بسیار پر اهمیت است و تغییر آگاهی و نگرش خانواده زندانیان با اثرات منفی مواد مخدر، آمار جمعیت کیفری زندان‌ها را کاهش می‌دهد.
وی عنوان کرد: آمارها نشان می‌دهد بسیاری از خانواده‌های زندانیان با مشکل اعتیاد تعدادی از افراد خانوار روبرو بوده و این نشان می‌دهد آموزش برای این دسته از افراد بسیار ضروری است.
فراست‌طلب با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آموزش اعلام کرد: آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده معتادین در ایجاد محیط سالم زندگی کمک‌های شایانی کرده است و آموزش و اطلاع‌رسانی نیازمند استفاده از سیستم‌های نوین و به کارگیری فنون تخصصی است و سازمان زندان‌ها در این امر پیشگام است.
وی یادآور شد: خدمات مددکاری اجتماعی به خانواده زندانیان مواد مخدر، قسمتی از آسیب‌های روانی و اجتماعی آنها را کاهش داده است.
مدیرکل زندان‌های قزوین به فعالیت‌های درمانی در زندان‌های استان اشاره و اظهار کرد: کلینیک‌های مثلثی، درمان‌های نگهدارنده، اجتماعات درمان مدار، سراهای سلامت و برنامه‌های روان درمانی ازجمله اقدامات درمانی به روش‌های علمی است که تمامی متقاضیان را زیرپوشش قرار داده است.
وی تصریح کرد: هم زمان با درمان معتادین در زندان، خانواده زندانیان نیز در انجمن حمایت از زندانیان و مرکز مراقبت بعد از خروج آموزش‌های لازم را دریافت می‌کند.
فراست طلب عنوان کرد: شخصیت سازی خانواده معتادین و به ویژه فرزندان ازجمله برنامه‌های اطلاع‌رسانی است و با تکوین شخصیت سالم، ابتلا به اعتیاد در آنها کاهش خواهد یافت.
وی تأکید کرد: عدم نظارت لازم بر فرزندان و کنترل روابط آنها موجب انحراف و پناه بردن به مصرف مواد مخدر شده و به نظر می‌رسد بخش عمده این بی‌توجهی نتیجه فقدان اطلاعات و آگاهی‌های تربیتی باشد.
مدیرکل زندان‌های قزوین خاطرنشان کرد: با کمک روان شناسان زندان برنامه‌های خانواده درمانی در دست اجراست و امید است تمامی خانواده زندانیان زیرپوشش آن قرار گیرند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول