اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

در شورای عالی قرآن؛

نشست توجیهی اعضای کاروان قرآنی حج تمتع برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: در راستای تحقق اهداف مدنظر و اجرای برنامه‌های کاربردی و اثرگذار، نشست توجیهی اعضای کاروان قرآنی حج تمتع روزهای پنچ‌شنبه 30 و جمعه 31 شهریورماه برگزار می‌شود.

نشست توجیهی اعضای کاروان قرآنی حج تمتع برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی قرآن، مسئول دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان با اشاره به مشخص شدن اعضای کاروان قرآنی حج تمتع در سال جاری گفت: پس از مشخص شدن 32 عضو این کاروان نشست توجیهی در راستای تحقق اهداف مدنظر و اجرای برنامه‌های کاربردی و اثرگذار با حضور کارشناسان ممتاز در روزهای پنچ‌شنبه 30 و جمعه 31 شهریورماه برگزار می‌شود.
وی با بیان این مطلب که اعزام اعضای کاروان نور همزمان با اعزام نخستین کاروان‌های حجاج ایرانی آغاز شده و تا واپسین روزها ادامه می‌یابد، اظهار کرد: بنابر برنامه ریزی‌های انجام شده، در این نشست دو روزه مباحث مختلفی همچون تصحیح تلاوت قرآن و نیز نحوه مناسک آیین عبادی ـ سیاسی حج برای اعضای کاروان نور تبیین می‌شود.
مسئول دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان، تبیین مسائل مدنظر مسئولان نظام برای اعمال، توسط اعضای این کاروان را از دیگر برنامه‌های نشست دو روزه برشمرد و بیان کرد: خوشبختانه سال گذشته با تمهیداتی که در نشست توجیهی در نظر گرفته شد بازده اعزام کاروان نور، بسیار مطلوب بود از این‌رو تلاش می‌شود تا در نشست سال جاری نیز با تصویرسازی شفاف از برنامه‌ها و اهداف مدنظر به ویژه برای افرادی که برای نخستین بار به خانه الهی مشرف می‌شوند، بتوان این بازده را ارتقا داد.
وی درباره کارشناسان حاضر در این نشست 2 روزه تصریح کرد: استادانی همچون «محمدحسین سعیدیان» و «قاسم رضیعی» در بخش تصحیح تلاوت، توجیه نکات مدنظر و حجت‌الاسلام «شاهرودی» برای توضیح مناسک حج در کنار مسئولان کمیته اعزام و دعوت از قاریان، سازمان اوقاف و امور خیریه و بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت در این نشست حضور می‌یابند.
مسئول دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان با اشاره به اجرای بیش از 1300 برنامه فاخر توسط کاروان قرآنی حج در سال گذشته عنوان کرد: این رقم در مقایسه با دوره‌های پیش، رشد یکصد درصدی را رقم زد و امسال نیز تلاش بر ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها به موازات یکدیگر خواهد بود هرچند نمی‌توان تا اتمام زمان حضور این کاروان در عربستان و تجمیع داده‌ها آمار قطعی را اعلام کرد.
وی ادامه داد: برنامه ریزی مطلوب و اثرگذار بعثه مقام معظم رهبری و تلاش قابل تقدیر و تحسین اعضای این کاروان دو عاملی بود که رشد یکصد درصدی برنامه‌های سال گذشته را رقم زد بنابراین، اگر این دو عامل در سال جاری نیز وجود داشته باشد ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها محقق خواهد شد.
مسئول دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان در خصوص ویژه برنامه‌های کاروان قرآنی حج که در سال جاری همسو با شرایط خاص جوامع اسلامی و بیداری اسلامی شکل گرفته است، اعلام کرد: این مهم نیز به برنامه‌ریزی‌های بعثه مقام معظم رهبری بستگی دارد اما در صورت بسترسازی، اعضای کاروان قرآنی حج امادگی کامل برای اجرای برنامه‌های فاخر و اثرگذار با محور بیداری اسلامی را دارد.
شایان ذکر است، کاروان 32 نفره نور شامل استادان، قاریان، حافظان و گروه‌های همخوانی، همزمان با آیین عبادی ـ سیاسی حج در کسوت سفرای قرآنی نظام به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
انتهای پیام/ک
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول