اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جوار آرامگاه خواجوی کرمانی در شیراز؛

شاعران جهان در شیراز شعرخوانی می‌کنند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: شاعران ایران و جهان در جوار آرامگاه خواجوی کرمانی در شیراز شعرخوانی می‌کنند.

شاعران جهان در شیراز شعرخوانی می‌کنند
 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، محمدهادی فخرایی در جلسه ستاد برگزاری دومین همایش شاعران ایران و جهان که‌ با حضور موسی بیدج (دبیر)، مصطفی امیدی (دبیر اجرایی)، محمدرضا عبدالملکیان (عضو ستاد همایش) و چند تن از مدیران فرهنگی این استان تشکیل شد، اظهار داشت: فضای مردمی آرامگاه خواجوی کرمانی در حاشیه مراسم یادروز شاعر اهل راز، حافظ شیراز و همچنین سالن علامه جعفری دانشکده ادبیات دانشگاه شیراز، آماده می‌شود تا شاعران ایران و جهان با اشعار و سروده هایشان، مردم، هنرمندان و شاعران این استان را با زبان‌ها و فرهنگ‌های ملل مختلف، ارتباط داده و آشنا کنند.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان داشت: از آنجا که شعر یکی از کهن‌ترین گونه‌های ادبی و شاخه‌ای تأثیرگذار از هنر است و از زیبایی‌های زبان و هنر و احساس بهره می‌گیرد، از این رو در تاریخ کهن و تمدن ایران اسلامی نیز دارای گستردگی زبان و فرهنگ عمیق فارسی است.
فخرایی گفت: تأثیر و تأکیدی که فارسی زبانان و ایرانیان بر زیبایی وزن و مفهوم شعر داشته‌اند، کم‌نظیر بوده و این خود بهانه‌ای شده، برای تمایل شعر و حضور شاعران جهانی در کشور عزیز اسلامیمان به ویژه شیراز که دیرینه شعر و شاعریش زبان‌زد خاص و عام است.
این مقام فرهنگی اضافه کرد: امسال همزمان با یادروز حافظ 50 نفر از شاعران ایران و جهان نیز به استان فرهنگ و ادب و هنر عزیمت و همزمان با هنرمندان و شاعران فارس در مراسم  مختلف این مناسبت ارزشمند فرهنگی شرکت می‌کنند.
وی گفت: یک برنامه مردمی نیز در میان علاقمندان شیرازی در جوار آرامگاه خواجو سه‌شنبه 19 مهر ماه امسال از ساعت 16 و همچنین چهارشنبه 20 مهر ماه نیز از ساعت 16 برنامه‌هایی دیگر در محل سالن علامه جعفری دانشکده ادبیات با حضور اساتید صاحب فن، در نظر گرفته شده است که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و دانشکده ادبیات و علوم انسانی شیراز، برگزار می‌شود.
مدیریت اجرای دومین همایش شاعران ایران و جهان  توسط دبیرخانه آن و با مسئولیت مصطفی امیدی است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول