اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملکان از پایین بودن قیمت گوجه‌فرنگی انتقاد کرد

خبرگزاری فارس: فرماندار ملکان گفت: فرماندار ملکان از پایین بودن قیمت گوجه‌فرنگی انتقاد کرد.

فرماندار ملکان از پایین بودن قیمت گوجه‌فرنگی انتقاد کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مصطفی قاسمی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه ملکان اظهار داشت: در این منطقه به لحاظ تولید 67 درصد انگور استان به قطب انگور آذربایجان‌شرقی تبدیل شده است. 
فرماندار ملکان تصریح کرد: سرما و تگرگ سال گذشته به بیش از 5 هزار هکتار از باغات انگور ملکان خسارت وارد کرده است.
وی با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز جشنواره انگور ملکان اظهار داشت: افزایش قیمت انگور به لحاظ حمایت صندوق توسعه کشاورزی استان از تاکداران، یکی از ثمرات برگزاری این جشنواره ملی بود که امیدواریم امسال نیز این حمایت‌ها ادامه یابد تا انگور ملکان در دست افراد سودجو گرفتار نشود.
فرماندار ملکان همچنین بر پرداخت به موقع خسارات ناشی از سرما و تگرک‌زدگی باغات انگور توسط بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: برخی از کشاورزان که سررسید تسهیلات آنان در اوایل مهرماه است، به لحاظ پرداخت حق بیمه در اواخر پاییز با مشکلاتی روبه رو می‌شوند که امید است در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود.
وی همچنین با ارائه پیشنهاد پرداخت تسهیلات بانکی برای بیمه محصولات کشاورزی تصریح کرد: با اجرای این کار سقف افراد بیمه‌گذار در منطقه نیز افزایش خواهد یافت.
قاسمی در ادامه از پایین بودن قیمت گوجه‌فرنگی در بازار نیز انتقاد کرد و گفت: در حالیکه قیمت هر کیلو رب گوجه فرنگی در بازار بین یک هزار و 500 تا یک هزار و 700 تومان است ولی متاسفانه کارخانجات هر کیلو گوجه فرنگی را به قیمت 120 تومان از کشاورزان خریداری می‌کنند.
وی با بیان اینکه قیمت 120 تومان کفاف هزینه‌های کاشت گوجه‌فرنگی را نمی‌کند، افزود: قیمت خرید گوجه‌فرنگی یک سوم پایین‌تر از قیمت فروش است و باید به قیمت 560 تومان خریداری شود.
در ادامه جلسه مدیر جهاد کشاورزی ملکان نیز خواستار بیمه شدن موهای انگور در ملکان شد. 
ناصر صبوری افزود: همه ساله محصول انگور ملکان بیمه می‌شود ولی موها بیمه نمی‌شود، این در حالی است که با یک سرمازدگی درخت‌های مو تا چهار سال قدرت میوه‌دهی خود را از دست می‌دهند.
وی از وارد شدن خسارت 95 درصدی به تاکداران ملکانی به علت تگرگ و سرمای سال گذشته خبر داد و ضمن درخواست از پرداخت به موقع حق بیمه‌ها گفت: سال گذشته حق بیمه کشاورزان ملکان سه ماه پس از ارزیابی‌ها پرداخت شد که این باعث مشکلاتی برای کشاورزان این منطقه شد. 
صبوری همچنین با اشاره به وجود صف‌های طولانی در شرکت‌های کارگزار بیمه در ملکان خواستار افزایش نیروی انسانی این شرکت‌ها شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول