اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد:

هزینه 10 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ‌در دو سال اخیر بیش از 10 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی و درمانی در بیمارستان‌های استان اردبیل هزینه شده است.

هزینه 10 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی در اردبیل
فرهاد پورفرضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تنها دانشگاه وزارت بهداشت و علوم است که در رتبه‌بندی جهانی و در ارزیابی منابع دیجیتالی حائز رتبه برتر شده است.
وی بیان داشت:‌ با تلاش‌های انجام شده شاخص سلامت در این استان از میانگین کشوری بالاتر بوده و در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
قائم مقام وزیر تصریح کرد: شاخص مرگ و میر نوزادان در این استان 8.5 در هزار نفر است در حالی که این رقم پایین‌تر از میانگین 13 در هزار نفر کشوری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل در کاهش مرگ و میر نوزادان و همچنین مادران در شاخص پایین‌تری از میانگین کشوری قرار دارد به طوری که کمتر از یک دهم درصد آمار مرگ و میر مادران را شاهد هستیم.
این مسئول بیان داشت: 570 هزار نفر در سال 84 زیر پوشش نظام پزشک خانواده قرار گرفته‌اند به طوری که امسال در شهرهای زیر 100 هزار نفر استان طرح پزشک خانواده در حال اجراست.
پورفرضی یا یادآوری اینکه در بخش زایمان بیش از 98 درصد کارها به دست  نیروهای متخصص و ماما انجام می‌شود، ابراز داشت: با هدف توسعه بهداشت خانواده به ویژه ارتقای آگاهی زنان در تمام شبکه‌های بهداشتی استان، زنان باردار تحت معاینه متخصصان قرار گرفته به طوری که از 540 مورد مراجعه 520 مورد معاینه و زایمان از طریق متخصصان و افراد زبده انجام شده است.
وی گفت:‌ در دولت نهم و دهم حضور متخصصان و پزشکان فوق‌تخصص در رشته‌های مختلف افزایش یافته به طوری که در اغلب بیمارستان‌ها بخش مورد نیاز را راه‌اندازی کردیم و در مرکز استان نیز بخش جراحی قلب و عروق و آنژیوگرافی راه‌اندازی شده است.
ین مسئول در ادامه از افزایش پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای از 15 پایگاه به 32 پایگاه اورژانسی خبر داد و بیان داشت: میانگین حضور نیروهای امداد و نجات بر سر بالین بیمار در شهر‌ها پنج دقیقه و 45 ثانیه است در حالی که در حوزه برون شهری این میانگین 9 دقیقه و سه صدم ثانیه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در پایان سخنان خود از فعال بودن 6 هزار و 300 نفر نیروی انسانی در بخش بهداشت و درمان استان خبر داد و گفت: یک هزار و 662 نفر از این افراد در شش سال اخیر استخدام شده‌اند که 440 نفر نیز اسفند سال قبل پذیرش شدند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول