اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد

9 هزار و 38 کشته در تصادفات 5 ماه نخست امسال

خبرگزاری فارس: سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: در تصادفات پنج ماه اول امسال، 9 هزار و 38 نفر کشته شدند که از این تعداد 7 هزار و 31 نفر مرد و 2هزار و 7 نفر زن بوده‌اند. این آمار در مقایسه با 10 هزار و 363 نفری که در زمان مشابه سال گذشته کشته شدند، 12.8 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

9 هزار و 38 کشته در تصادفات 5 ماه نخست امسال
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان پزشکی قانونی، مصدومان حوادث رانندگی ارجاعی به پزشکی قانونی در پنج ماهه اول امسال 132 هزار و 445 نفر بودند که این آمار هم در مقایسه با 142 هزار و 477 نفری که سال گذشته در همین زمان به پزشکی قانونی ارجاع شدند، 7 درصد کاهش دیده می‌شود.

استان تهران به همراه البرز با 919 کشته، در پنج ماه گذشته و در بین استانهای کشور بیشترین آمار تلفات را داشت و پس از تهران و البرز، استان خراسان رضوی با 785 و استان فارس با 702 کشته قرار دارند.

در میان کمترین‌ها نیز، استان کهگیلویه و بویراحمد با 59  و استان ایلام با 67 کشته، پایین ترین آمار تلفات ناشی از رانندگی را در پنج ماه گذشته به خود اختصاص دادند.

در مرداد امسال نیز 2 هزار و 16 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند. این در حالی است که مرداد سال گذشته دو هزار و 333 نفر در حوادث رانندگی جان باختند و 13.6 درصد کاهش در آمار تلفات مرداد امسال نسبت به سال گذشته دیده می‌شود.

از بین 2 هزار و 16 نفری که در مرداد امسال بر اثر حوادث رانندگی جان باختند، هزار و 576 نفر مرد و 440 نفر زن بودند. 


‌هزار و 231 مورد از تلفات حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری، 578 مورد در جاده‌های درون شهری و 196 مورد در جاده‌های روستایی روی داده است و محل فوت 11 نفر از این کشته شدگان نامعلوم گزارش شده است.

مصدومان ارجاعی به سازمان پزشکی قانونی در مرداد امسال، 28 هزار و 501 نفر بودند که از این تعداد، 21 هزار و 41 نفر مرد و 7 هزار و 460 نفر زن بوده‌اند.

استانهایی که بیشترین تلفات و کشته‌های حوادث رانندگی در آنها روی داده، به ترتیب استان خراسان رضوی با 174 کشته، فارس با 157 و استان تهران با 152 (بدون محاسبه 38 نفر استان البرز) بوده‌اند.

در آمار مرداد هم استانهای کهگیلویه و بویراحمد با 3 کشته و ایلام با 14 نفر، استان هایی هستند که کمترین آمار مرگ های ناشی از حوادث رانندگی در آنها ثبت شده است.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول