اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و قضایی رئیس سازمان بازرسی:

فساد اداری و توسعه در جوامع رابطه عکس باهم دارند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و قضایی رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: فساد اداری و توسعه در جوامع رابطه عکس با هم دارند و در هر کشوری که شاخص فساد بیشتر باشد، توسعه در آن کشور کم‌تر بوده است.

فساد اداری و توسعه در جوامع رابطه عکس باهم دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی آذربایجان شرقی، مهدی امیری در نشست مشترک دبیران مناطق و مدیران سیاسی و قضایی ادارات کل بازرسی سراسر کشور در تبریز اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی وظیفه اصلی سازمان بازرسی کل کشور شناسایی منابع، تولید فرصت و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود با رویکرد راهبری است.
وی اضافه کرد: سازمان بازرسی کل کشور در دل خود وظیفه پیشگیری را نیز جای داده تا بتواند به وظیفه و هدف اصلی خود که همانا ارتقای سلامت اداری نظام اسلامی است‌، دست پیدا کند.
امیری یکی از ابزارهای لازم برای تحقق این رویکرد را محصول سازمان در قالب گزارش‌های تهیه شده از دستگاه‌ها عنوان کرد و افزود: گزارش‌های خروجی از سازمان باید جامع‌نگر، کامل و دقیق بوده و به تعبیر دیگر به عنوان  گزارش مرجع ‌تلقی شود.
وی‌ با اشاره به دلایل علمی، عقلی و نقلی مبارزه با فساد‌ گفت: فساد اداری و توسعه در جوامع رابطه عکس باهم دارند و در هر کشوری که شاخص فساد بیشتر باشد توسعه در آن کشور کمتر بوده است.
امیری ادامه داد: در حقیقت پیشرفت و فساد در نقطه مقابل هم هستند و یک روی سکه مقابله با فساد و طرف دیگر ارتقای ظرفیت‌های در اختیار است تا امکان پیشرفت و توسعه فراهم آید.
وی با اشاره به گستره فعالیت‌های سازمان بازرسی‌، ورود این نهاد به بررسی عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا را مورد تایید قرار داد.
وی گفت: در قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و جلسات توجیهی انجام شده با مسئولان مربوطه، مشکلی درخصوص ورود هیئت بازرسی و انجام بازرسی از شوراهای اسلامی در کل کشور وجود ندارد و هم اینک چند مورد از شوراهای اسلامی مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول