اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

فرانس پرس گزارش داد:

بحران سیاسی میان ترکیه و قبرس بر سر اکتشافات گازی

خبرگزاری فارس: به دنبال تصمیم دولت قبرس برای اکتشاف گاز در آب های خود ترکیه این اقدام را نوعی فتنه انگیزی خواند و نسبت به عواقب آن هشدار داد.

بحران سیاسی میان ترکیه و قبرس بر سر اکتشافات گازی
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فرانس پرس، قبرس جنوبی از آغاز عملیات استخراج گاز در این منطقه از ماه آینده میلادی خبر داد.
همزمان دولت ترکیه این اقدام را نوعی فتنه‏انگیزی خواند و اعلام کرد در صورت آغاز به استخراج گاز در قبرس جنوبی ترکیه نیز در قبرس شمالی اقدامی مشابه انجام خواهد داد.
 آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت آمریکایی نوبل انرژی و شرکت صهیونیستی دلک که برای حفاری در این منطقه قراردادی در ماه آگوست با قبرس جنوبی امضا کرده بودند قرار است ماه آینده عملیات حفاری و استخراج گاز را آغاز کنند.
 احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به این خبر گفت اگر این عمل ادامه یابد ما نیز اقدامات دیگری را انجام خواهیم داد. نخستین اقدام ما این خواهد بود که در مرز دریایی ترکیه با قبرس شمالی عملیاتی مشابه برای اکتشاف نفت را آغاز خواهیم کرد.
 در مقابل واکنش مقامات ترکیه اتحادیه اروپا به این کشور هشدار داد از هرگونه اعمال تهدید آمیز بپرهیزد چراکه کشورهای عضو اتحادیه اروپا براساس قوانین بین المللی حق دارند براساس حق حاکمیت ملی با سایر کشور‌ها قرارداد دو جانبه امضا کنند.
از سوی دیگر بخش یونانی قبرس قرار است از سال آینده ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده بگیرد که ترکیه با هشدار نسبت به این اقدام تهدید کرده است روابط خود با ترکیه را معلق می کند.
انتهای پیام /


این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول