اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

دهقانی خبر داد:‌

توصیه‌های یک مقام ارشد اجرایی به نفع اختلاس‌کنندگان 3 هزار میلیاردی

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه این فساد گسترده بدون پشتیبانی یک‌سری افراد برجسته اجرایی میسر نبوده است، گفت: توصیه‌هایی به نفع این جریان فساد از سوی یک مقام ارشد اجرایی وجود داشته است‌.

توصیه‌های یک مقام ارشد اجرایی به نفع اختلاس‌کنندگان 3 هزار میلیاردی
محمد دهقانی نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جلسه غیرعلنی صبح امروز نمایندگان با برخی از مسئولان اجرایی و بانکی کشور در خصوص اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی اظهار داشت: از زمان ریاست پورمحمدی بر سازمان بازرسی، امروز نخستین بار بود که وی گزارش جامعی در خصوص فساد اقتصادی در سیستم دولتی به ویژه سیستم بانکی کشور ارائه داد.

وی افزود: این گزارش نشان می‌دهد که نوعی فساد اقتصادی به صورت شبکه‌ای و سیستمی در سیستم اجرایی و بانکی کشور وجود دارد که این فساد به صورت شبکه‌ای و سیستمی هم در اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی و هم در احداث چند بانک خصوصی وجود داشته است.

این عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه تصریح کرد: یک فساد سیستمی و شبکه‌ای در درون سیستم بانکی و نظام اقتصادی کشور شکل گرفته و در چند سال اخیر نیز تقویت شده و متاسفانه گزارشات و مدارکی که رئیس بازرسی کل کشور به نمایندگان ارائه داد، نشان دهنده این موضوع بود که درون بانک مرکزی نیز که مرجع نظارت بر سایر بانک‌ها است این فساد شکل گرفته و به شکل گسترده‌ای وجود دارد.

دهقانی با تاکید براینکه بر اساس گزارشات پورمحمدی حامیان اصلی فساد 3 هزار میلیاردی در بانک مرکزی حاضر بودند، گفت: این افراد حامیان اصلی این فساد بودند و از اختلاس‌کنندگان پشتیبانی‌های اداری و دیوانی می‌کردند.

وی با بیان اینکه این اختلاس با توصیه برخی مقامات ارشد اجرایی کشور رخ داده است، گفت: متاسفانه این یکی از مسائل تاسف‌برانگیز بود که در جلسه امروز مطرح شد.

این نماینده مجلس همچنین گفت: بهمنی رئیس بانک مرکزی در این جلسه پاسخی در خصوص سخنان پورمحمدی مبنی بر حمایت برخی از افرادی که در بانک مرکزی حضور دارند، ارائه نداد البته این موضوع به این معنا نیست که رئیس بانک مرکزی نیز در این اختلاس دست داشته اما پاسخی نیز برای این گزارش نداشت.

"گزارشات پورمحمدی نشان می‌داد که برخی از توصیه‌ها از سوی برخی مقامات ارشد دولتی برای تیم امیرمنصور آریا وجود داشته است".

دهقانی با بیان اینکه رئیس دفتر نماد خود رئیس است و در واقع از هر معاونی به رئیس نزدیک‌تر است، خاطرنشان کرد: توصیه‌هایی به نفع این جریان فساد از سوی یک مقام ارشد اجرایی وجود داشته است البته این توصیه‌ها نه برای فساد بلکه برای کمک به این جریان بوده است که نشان دهنده نوعی کمک و ارتباط بین این افراد است.

وی با تاکید بر اینکه این فساد گسترده بدون پشتیبانی یکسری افراد برجسته اجرایی میسر نبوده است، تصریح کرد: این پشتیبانی که از بانک مرکزی، ملی و صادرات می‌شود و اینکه این افراد توانستند در 7، 8 بانک کشور این فساد را رواج دهند، بدون پشتیبانی قوی مقامات اجرایی نمی‌توانسته جرات چنین کاری را داشته باشد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: آنچه ما در جلسه امروز از گزارش پورمحمدی دریافت کردیم، این است که این موضوع رسوایی بی‌سابقه است و کمترین کاری که تمام کسانی که در این اختلاس دست داشته‌اند، باید انجام دهند این است، استعفا دهند.

دهقانی با بیان اینکه اختلاس کنندگان این وجه را به دبی برده‌اند و در آنجا به ریال تبدیل کرده‌اند، گفت: مسئولین بانکی در جلسه امروز هرگونه خروج پول از کشور را نفی می‌کردند اما این مبالغ در دبی به ریال تبدیل شده است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول