اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

روحانی عربستانی در گفت‌وگو با فارس:

انقلاب ایران بیداری اسلامی را پویا و عمیق کرد

خبرگزاری فارس: امام جماعت شهر احصاء در شرق عربستان با اشاره به افزایش قدرت ملت های اسلامی، تاکید کرد که بیداری اسلامی پس از انقلاب ایران پویا و دارای عمق شد.

انقلاب ایران بیداری اسلامی را پویا و عمیق کرد
حجت الاسلام و المسلمین حسین الراضی امام جماعت شهر احصاء در شرق عربستان در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری فارس در حاشیه نشست بیداری اسلامی در تهران گفت: اجلاس بیداری اسلامی اولین نشست از نوع درباره این موضوع مهم است.

شیخ الراضی با اشاره به حضور اندیشمندان از فرق مذهبی مختلف و از نقاط مختلف جهان اسلام تصریح کرد که این فراگیری باعث اهمیت نشست بیداری اسلامی شده است.

وی بیداری اسلامی را مسئله‌ای دانست که از صدر اسلام تاکنون با جذر و مد وجود داشته، و تاکید کرد که در دو قرن سال گذشته پس از افزایش فشار کشورهای استعماری این بیداری بیشتر آشکار شده است.

امام جماعت شهر احصاء در عربستان با اشاره به اینکه افرادی چون سید جمال الیدن اسدآبادی، محمد عبده، محمد الکواکبی از دیگر کشورهای اسلامی به ویژه پس از انقلاب اسلامی در ایران به مسئله ای پویا و دارای عمق مبدل شد.

وی بیداری اسلامی را امری رو به تزاید دانست و تاکید کرد که تلاش های زیاد استکبار به ویژه آمریکا برای مهار آن ناکام بوده است.

شیخ الراضی در ادامه ابراز داشت: آنچه که در کشورهای عربی با عنوان بهار عربی و بیداری در جریان است، برای ما پیام خیر است.

وی امت اسلامی را در حال قدرت یافتن دانست و تصریح کرد که استکبار و رسانه های غربی نمی توانند جلوی آنرا بگیرند و بیداری اسلامی در حال گسترش و قدرت است.

اولین نشست بیداری اسلامی در مرکز همایش های صدا و سیما از روز گذشته با سخنرانی رهبر معظم انقلاب و حضور تعداد زیادی از اندیشمندان اسلامگرا و رهبران سیاسی برجسته در تهران آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول