اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خبر داد:

تصحیح جزوات طلاب توسط اساتید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به وجود برخی اشکالات در جزوات طلاب گفت: در سال جاری قرار است از اساتید مربوط به هر درس برای تصحیح مقالات و جزوات نوشته شده توسط طلاب دوره‌های سطح و خارج استفاده شود.

تصحیح جزوات طلاب توسط اساتید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمد قاضی‌زاده در مراسم افتتاحیه دوره‌های تحصیلی تخصصی فقه، اصول، تفسیر و کلام مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و آغاز سال تحصیلی 91-90 که امروز در سالن همایش‌های این مرکز برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری 70 نفر از طلاب در بخش سطح و 60 نفر نیز در بخش خارج این مرکز مشغول به تحصیل خواهند شد.
وی افزود: در بخش سطح 20 نفر و در بخش خارج 10 نفر استاد در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تدریس می‌کنند ضمن اینکه دوره تخصصی تفسیر نیز امسال با آموزش 20 نفر از طلاب راه اندازی شده است.
مدیر آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از برگزاری مباحثی در دوره سطح خبر داد و گفت: این کار از سال گذشته آغاز شده است و اکنون نزدیک به 50 نفر از طلاب این مرکز در این مباحث شرکت می‌کنند.
وی از تغییراتی در نظام آموزشی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خبر داد و عنوان کرد: یکی از تغییرات عمده این است که طلاب دوره خارج از سال جاری مختار هستند که تمام دروس خود را در خارج از این مرکز بگذارنند و تنها ملزم هستند که یکی از دروس را داخل مجموعه فراگیرند.
قاضی‌زاده تغییر دیگر در نظام آموزشی را الزامی شدن حضور طلاب در کلاس‌های تمهیدی در دوره سه سال نخست حضور در این مرکز ذکر ‌و ابراز کرد: شرکت در این کلاس‌ها موجب پیشبرد مطالعات و فعالیت‌های تحصیلی دانش پژوهان می‌شود.
مدیر آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های سال جاری این مرکز برگزاری جلسات ویژه طلاب دوره سطح و دعوت از اساتید در این جلسات است ضمن اینکه حضور استاد جزو ساعات مطالعاتی آنها محسوب شده و جلسات مباحثه دو برابر محاسبه می‌شوند که این کار موجب تشویق طلاب خواهد شد و در آینده از آنها به عنوان اساتید حاشیه برای امر تدریس استفاده می‌شود.
وی یکی از اشکالات موجود در این مرکز را برگزاری کلاس‌های قواعد فقهیه و رجال به صورت دو ساعت در هفته برشمرد و خاطرنشان کرد: امسال این کلاس‌ها به صورت دو جلسه یک ساعته در طول هفته برگزار می‌شوند تا طلاب به صورت مستمر با این مباحث سر و کار داشته باشند.
قاضی‌زاده با بیان اینکه در گذشته برخی از جزوات نوشته شده توسط طلاب دارای اشکالاتی بود، اظهار کرد: در سال جاری قرار است از اساتید مربوط به هر درس برای تصحیح مقالات و جزوات نوشته شده توسط طلاب دوره‌های سطح و خارج استفاده شود که این کار سبب رفع اشکالات موجود خواهد شد.
مدیر آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌هایی ویژه خانواده طلاب محصل در این مرکز خبر داد و افزود: وجود چنین برنامه‌هایی موجب می‌شود که طلاب فرصت بیشتری برای پرداختن به دروس داشته باشند ضمن اینکه خانواده‌های این افراد نیز باید با آنها در این زمینه همکاری کنند.
وی از همه طلاب و دست‌اندرکاران مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خواست هرگونه پیشنهاد و انتقاد خود از شیوه آموزش و مدیریت این مجموعه را ارائه دهند تا مورد بررسی و استفاده قرار گیرد.
قاضی‌زاده همچنین از در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای طلاب فاقد غیبت خبر داد و گفت: این مشوق‌ها علاوه بر 40 درصد افزایش شهریه‌ای است که در سال جاری در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول