اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد زکات استان اردبیل:

ظرفیت زکات اردبیل 90 میلیارد ریال است

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد احیای زکات استان اردبیل گفت: ظرفیت پرداخت و جمع‌آوری زکات در استان اردبیل بیش از 90 میلیارد ریال است.

ظرفیت زکات اردبیل 90 میلیارد ریال است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم احد‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست با مسئولان ستاد احیای زکات شهرستان‌های اردبیل اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده و ترویج و نشر فرهنگ زکات در جامعه تا کنون موفق شدیم بخشی از این ظرفیت را احیا کرده به طوری که امسال و تا پایان مرداد ماه بیش از 6 میلیارد و 300 میلیون ریال زکات در استان اردبیل از کشاورزان جمع‌آوری شده است.
وی عامل رسیدن به ظرفیت کامل پرداخت زکات در استان اردبیل را احساس مسئولیت از سوی کشاورزان و زارعان در پرداخت جهاد با هدف پاک کردن اموال و رزق و روزی اهدا شده از سوی خداوند اعلام کرد و افزود: اگر در هر جامعه ‌ای به معنای حقیقی و واقعی زکات احیا شده و پرداخت شود هیچ آثاری از فقر و نداری در جامعه پیدا نمی‌شود.
مسئول ستاد احیای زکات استان اردبیل وظیفه سنگین روحانیون و مبلغان دینی را در ترویج این فریضه الهی و اسلامی یادآور شد و بیان داشت: اگر زارع و کشاورز زحمتکش ما به ارزش و اهمیت کار خود و در قبال آن به انجام تکالیف الهی چون پرداخت زکات آشنا شود خود را موظف به این کار می‌کند که این خود شایسته‌ترین اقدام فردی می‌تواند باشد.
احدزاده ابراز داشت: ما تلاش می‌کنیم با اجرای برنامه‌های تدوین‌شده و همچنین جلب مشارکت‌های مردمی بیشتر از این ظرفیت زکات استان را احیا کرده تا در این استان بستر فقر و نداری از جامعه برچیده شود.
این مسئول پیش‌بینی کرد؛ تا پایان فصل برداشت میزان زکات برداشت‌شده به بیش از 20 میلیارد ریال برسد که همچنان برای رسیدن به ظرفیت کامل 90 میلیارد ریالی فاصله بسیاری وجود دارد.
احدزاده اولویت اصلی در هزینه‌کرد زکات را رفع نیازهای مالی فقرا در روستاها اعلام کرد و گفت: تمام زکات جمع‌آوری شده به همراه اعتبار تشویقی در عمران و آبادانی روستاها هزینه می‌شود.
مسئول ستاد زکات استان اردبیل با بیان مصداق‌های روشنی از هزینه‌های صرف شده برای عمران و آبادانی روستاها از محل زکات جمع‌آوری شده گفت: ‌در کنار ایجاد زیرساخت‌ها و طرح‌های اساسی ساخت مسجد، لوله‌کشی آب و اجرای طرح‌های هادی روستایی از جمله منابع و مصارف زکات جمع‌آوری شده در روستاهاست.
احدزاده در پایان تصریح کرد: علاوه بر زکات سالانه با همت کمیته امداد امسال زکات فطریه خوبی نیز در استان جمع‌آوری شد به طوری که مردم مومن و نیکوکار استان امسال بالغ بر دو میلیارد ریال زکات فطریه پرداخت کردند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول