اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

سارق طلافروشیها در دام پلیس گرفتار شد

خبرگزاری فارس: زن میانسالی که در اکثر شهرها و استان‌های کشور اقدام به سرقت از مغازه‌های طلافروشی کرده بود توسط مأموران پلیس دستگیر شد.

سارق طلافروشیها در دام پلیس گرفتار شد
به گزارش خبرنگار حوادث فارس،‌ در روز 26 خرداد مأموران کلانتری 149 امامزاده حسن از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی در جریان خبر یک فقره سرقت از یک مغازه طلافروشی قرار گرفتند که با مراجعه مأموران به این محل و انجام تحقیقات مقدماتی مشخص شد که تعداد 5 حلقه النگو به ارزش تقریبی 5 میلیون و پانصد هزار تومان، از داخل مغازه طلافروشی سرقت شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره هفدهم مبارزه با سرقت منزل و اماکن پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از مراجعه به اداره هفدهم، به کارآگاهان گفت: حوالی ظهر بود که در داخل مغازه نشسته بودم که چند زن میانسال و جوان وارد مغازه شدند و از من تقاضای نشان دادن یکی از سینی‌های طلای داخل ویرتین را کردند؛ من نیز طبق روال همیشگی، سینی طلا را در مقابل آنها قرار دادم اما پس از خارج شدن آنها از داخل طلافروشی و در هنگام گذاشتن طلاها در داخل ویترین متوجه شدم که تعداد 5 حلقه النگو از داخل سینی طلا کم شده است؛ به سرعت از مغازه بیرون رفتم تا آن خانم‌ها را پیدا کنم اما هیچ نشانی از آنها نبود.

کارآگاهان اداره هفدهم در ادامه رسیدگی به این پرونده، شیوه و شگرد ارتکاب سرقت از مغازه طلافروشی را که در جریان آن سه خانم با مراجعه به طلافروشی و به بهانه خرید طلا اقدام به سرقت کرده بودند را در اختیار کلیه پلیس‌های آگاهی سطح کشور قرار داده که با تجمیع پرونده‌ها مشخص شد سرقت‌های مشابه دیگری در دیگر نقاط کشور به وقوع پیوسته است.
 
بررسی ها نشان داد: در یکی از سرقت‌ها، سارقان در روز 14 اسفند با مراجعه به یک مغازه طلافروشی در شهر قزوین، به همان شیوه و شگرد، اقدام به سرقت 48 حلقه دستبند به ارزش تقریبی 15 میلیون تومان کرده بودند.

با تجمیع اطلاعات در اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ و با توجه به شیوه سرقت‌ها که تمامی آنها از مغازه‌های طلافروشی انجام شده بود، تصاویر دوربین‌های مداربسته تمامی طلافروشی‌ها در اختیار اداره هفدهم قرار گرفت و کارآگاهان با بررسی تمامی تصاویر بدست آمده از صحنه سرقت‌ها اطمینان پیدا کردند که همه سرقت‌ها توسط یک گروه سه نفره مشخص از سارقان زن انجام شده است.

در ادامه بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته، سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر یکی از متهمان سابقه‌دار در زمینه سرقت اماکن به نام مهری 43 ساله شدند؛ این متهم از مجرمان سابقه‌داری است که پیش از این نیز در سال‌های 66، 85 و 86 به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شده است.

با شناسایی هویت یکی از سارقان و با بررسی سوابق متهم و اطلاعات بدست آمده از پرونده‌های گذشته وی، کارآگاهان اداره هفدهم اطمینان پیدا کردند که مهری مخفیگاه خود را در شهرهای حاشیه‌ای تهران انتخاب و در فاصله‌های زمانی کوتاهی نیز، این محل را تغییر می‌دهد.

در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مهری در آخرین بار در ورامین حضور داشته است؛ بلافاصله هماهنگی‌های لازم با پلیس آگاهی ورامین انجام و مشخصات متهم در اختیار آنها قرار گرفت؛ کارآگاهان پلیس آگاهی ورامین نیز در ادامه رسیدگی به این پرونده، سرانجام با شناسایی مخفیگاه متهم وی را در تاریخ 17 تیر دستگیر و به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

مهری پس از انتقال به اداره هفدهم و در شرایطی که در تحقیقات مقدماتی خود را بی‌گناه معرفی و علت دستگیری خود را به خاطر سوابق گذشته خود عنوان می‌کرد، سرانجام در برابر مدارک قاطع ارائه شده از سوی کارآگاهان، به ویژه تصاویر دوربین‌های مداربسته داخل طلافروشی‌ها که او را در لحظه سرقت طلاها نشان می‌داد به ناچار لب به اعتراف گشود و به ده‌ها فقره سرقت‌های مشابه در بسیاری از شهرها و استان‌ها به ویژه شهرهای شمالی کشور از قبیل بابلسر، رامسر، بابل، استان قزوین، البرز، تهران، اعتراف و عنوان کرد که سرقت‌ها را با همدستی دو نفر از بستگان نزدیک خود انجام داده است.

با شناسایی هویت دو متهم دیگر پرونده، کارآگاهان به مخفیگاه آنها در حاشیه تهران رفته اما مشخص شد که 2 متهم دیگر این پرونده پس از اطلاع از دستگیری مهری، از مخفیگاه خود متواری شده‌اند.

سرهنگ کارآگاه مهدی قزلباش، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به انتشار بدون پوشش چهره متهم گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم درباره ارتکاب ده‌ها فقره سرقت از مغازه‌های طلافروشی سطح کشور و با توجه به شیوه و شگرد متهم و همدستانش در ارتکاب سرقت‌ها، به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 4 تهران، دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم دستگیر شده جهت شناسایی از سوی مالباختگان صادر شده است.

وی ادامه داد از همه مالباختگانی که موفق به شناسایی متهم شده یا بدین شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول