اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه سمنان:

بیداری اسلامی غرب را به لرزه درآورده است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: بیداری اسلامی به خصوص در برهه کنونی پایه‌های پایگاه غرب را به لرزه درآورده است.

بیداری اسلامی غرب را به لرزه درآورده است
حسینعلی جعفری امروز به مناسبت برگزاری نشست بیداری اسلامی در ایران در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: ایران، ترکیه و مصر از کشورهای تأثیرگذار در صحنه خاورمیانه و کشورهای مسلمان هستند و تحولات این سه کشور به نوبه خود برای غرب اهمیت بسیار دارد.
وی تصریح کرد: عربستان سعودی نیز از کشورهای دیگر خاورمیانه به شمار می‌رود که برای غرب اهمیت بسزایی دارد اما ظرفیت‌های ایران، ترکیه و مصر به هیچ وجه در مقایسه با ظرفیت‌های عربستان قابل چشم پوشی نیست.
معاون سیاسی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان اضافه کرد: ایجاد پایگاه‌های استراتژیک فرهنگی، سیاسی و نظامی در این سه کشور خاورمیانه مسلما باعث تثبیت قدرت غرب خواهد شد.
جعفری بیان کرد: نظام حاکم بر جمهوری اسلامی ایران در تضاد با غرب از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 تاکنون به عنوان چالشی بزرگ برای غرب و اهداف سلطه‌طلبانه آن مطرح بوده است.
وی تصریح کرد: فرهنگ و تمدن اسلامی به نظر بسیاری از کارشناسان غربی تنها رقیبی است که می‌تواند فرهنگ لیبرال دموکراسی غرب را به چالش کشیده و به عنوان تمدن غالب بر ملل جهان حاکم شود و غرب، ایران اسلامی را لیدر این جریان تمدنی می‌داند.
این تحلیلگر سیاسی اظهار داشت: به منظور نابودی فرهنگ اسلامی، "ساموئل ‌هانگینتون" نظریه جنگ تمدن‌ها را مطرح کرد و لشکرکشی غرب به سرکردگی خاورمیانه نیز به همین منظور و برای گسترش فرهنگ لیبرال دموکراسی بوده است.
جعفری افزود: یکی از راه‌های کنترل فرهنگ اسلامی و لیدر این فرهنگ یعنی ایران، ایجاد پایگاه‌های فرهنگی، سیاسی و نظامی غرب در حوزه پیرامونی جغرافیایی ایران است.
وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت ترکیه، مصر و عربستان از لحاظ سوق‌الجیشی و تأثیرات این کشورها در تحولات منطقه حضور مستقیم یا غیرمستقیم در این کشورها سرلوحه برنامه سیاستمداران غربی است.
معاون سیاسی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان تأکید کرد: در این بین الگوی اسلامی ترکیه تقریباً به آنچه غرب از یک کشور اسلامی انتظار دارد، نزدیک‌تر است چراکه با بروز تحولات جدید در چند ماهه اخیر در خاورمیانه و ظهور جنبش‌های اسلامی و مردمی در کشورهای عربی نگرانی غرب از خاورمیانه و نفوذ ایران صد چندان شد و با سرنگونی رژیم مبارک غرب بزرگ‌ترین حامی خود را در خاورمیانه از دست داد.
جعفری بیان کرد: در حال حاضر ملت مصر خواهان حکومتی اسلامی است که در زمان حضور مبارک در مصر الگوهای حکومت اسلامی به فراموشی سپرده شده بود.
وی افزود: حسنی مبارک که یکی از بزرگ‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی در منطقه بود، در سیلاب خشم و بیداری اسلامی مردم مصر غرق شد.
معاون سیاسی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: مصر با خواست مردم مسلمانش به سوی اسلامی شدن پیش می‌رود و تحولات مصر به هیچ وجه خوشایند غرب نیست و هر رژیمی که به سر کار آید مسلما نمی‌تواند جایگزین خوبی برای خوش خدمتی‌های مبارک باشد.
جعفری خاطرنشان کرد: غرب نیز تحولات مصر را مانند تحولات دیگر کشورهای در حال انقلاب خاورمیانه به دقت دنبال می‌کند و به منظور جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه به ویژه مصر به تکاپو افتاده است تا انقلاب مردم مصر را مصادره به نفع کرده و با نفوذ در انقلاب مصر مبارک دوم را سر کار آورد.
وی افزود: برای غرب، مصر اسلامی باید از ترکیه اسلامی الگو بگیرد و ایران اسوه‏اش نباشد.
معاون سیاسی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ادامه داد: اسلام لیبرالی ترکیه بسیار خوشایند غرب است و در مصر نیز باید اسلام آمریکایی لیبرالی سرکار آید تا مانند ترکیه حافظ منافع غرب بوده و رابطه خوبی با رژیم صهیونیستی داشته باشد.
جعفری بیان کرد: هر چند ترکیه در یکی دو سال اخیر به علت رد درخواستش برای الحاق به اتحادیه اروپا با غرب دچار اختلافاتی شده و موج اسلام‌گرایی در بین مردم و احزاب سیاسی ترکیه در حال گسترش است اما هنوز از ترکیه به عنوان پایگاه غرب در امپراطور‌ی‌های اسلامی یاد می‌شود.
وی افزود: ترکیه که به دنبال بازیافت جایگاه از دست رفته‌اش در بین کشورهای اسلامی بوده و اندیشه احیای امپراطوری عثمانی را در سر دارد، در جهت دستیابی به آروزی رهبری سیاسی جهان اسلام خود را به کشورهای مسلمان منطقه نزدیک‏تر کرده است.
معاون سیاسی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان تصریح کرد: از آنجا که موقعیت استراتژیک ترکیه و ایران در شرایط مشابهی است، کشورهای منطقه در انتخاب برای گرایش سیاسی به سیاست‌های این دو کشور، ترکیه را مقدم بر ایران می‌دانند که این گرایش به علت اختلافات مذهبی است و ترکیه سنی‌نشین اقبال بیشتری را در یارگیری سیاسی در بین حکومت‌های منطقه دارد.
جعفری عنوان داشت: برای غرب ایجاد حکومتی شبیه ترکیه لائیک در مصر بسیار خوشایندتر از ایران دوم در مصر است.
وی گفت: حکومت اسلامی لیبرال‏منش در ترکیه همان چیزی است که غرب از یک حکومت اسلامی توقع دارد و حکومت مصر آینده نیز باید در اتحاد سیاسی خود در خاورمیانه، ترکیه لائیک را متحد خود قرار دهد تا بتواند خسارت سرنگونی فرعون مصر را تا حدودی برای غرب جبران کند.
کارشناس سیاسی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان کرد: در قرآن 300 آیه در مورد نفاق داریم و نفاق شبیه‏سازی می‏کند و شامل کسانی است که مسلمان نیستند ولی مسلمان بدلی محسوب می‏شوند.
جعفری ادامه داد: شبیه‏سازی در زمان ائمه هم بوده و رخ داده است و در زمان انقلاب هم بوده و حضرت امام خمینی (ره) فرموده‏اند که اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام آمریکایی وجود دارد و اسلام ناب محمدی یکی است ولی اسلام آمریکایی چند نوع ساخته شده است.
وی خاطرنشان کرد: درگیری در اول انقلاب با اسلام التقاطی بوده که ترکیبی از اسلام و لیبرالیسم است و فتنه 88 تقابل اسلام ناب با تمام اسلام‏های ارتباطی انحرافی و بدلی است.
معاون سیاسی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: اسلام ترکیه اسلام بدلی، انطباق‏گرا و سازش‏پذیر است و رهبران ترکیه هم لیبرال مسلک هستند و قوانین لائیک دارند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول