اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دور دوم جام حذفی ایران؛

صعود ماشین‌سازان، جدال گسترشی‌ها با خراسانی‌ها

خبرگزاری فارس: دور دوم جام حذفی ایران روز پنجشنبه و جمعه این هفته پیگیری می‌شود و دو تیم گسترش فولاد تبریز و گسترش فولاد سهند به مصاف تیم‌های خراسانی خواهند رفت.

صعود ماشین‌سازان، جدال گسترشی‌ها با خراسانی‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در دور اول مسابقات جام حذفی ایران تیم موسسه مصطفی لو تبریز، از حضور در همدان و بازی با پاس نوین این شهر انصراف داده و از جدول مسابقات حذف شد
در دور اول گسترش فولاد سهند  در کردستان مقابل پیروزی کامیاران به برتری سه بر دو رسیده و به دور دوم راه یافت.
 
*ماشین‌سازی تبریز
در دور دوم این رقابت‌ها که تیم‌های دسته یک ایران نیز به آن اضافه شده است، تیم ماشین‌سازی روز جمعه باید به مصاف تیم آلومینیوم هرمزگان می‌رفت که تیم بندرعباسی انصراف خود را از این رقابت‌ها اعلام کرده تا ماشین‌سازی به دور سوم این رقابت‌ها صعود کند.
ماشین‌سازی در دور سوم به مصاف تربیت یزد خواهد رفت  و در صورت برتری در مقابل این حریف در دور چهارم در یک بازی خانگی رو در روی  تیم شهرداری تبریز قرار خواهد گرفت.
 
*گسترش فولاد سهند
گسترش فولاد سهند که دور اول از سد پیروزی کامیاران گذشته بود،  روز جمعه اول مهر در ورزشگاه تختی تبریز میزبان تیم ابومسلم مشهد خواهد بود. این بازی ساعت 14.45 در باغشمال برگزار می‌شود. گسترش فولاد سهند در صورت برتری در این مرحله در دور سوم به مصاف داماش  ایرانیان خواهد رفت و اگر این بازی را نیز با برتری سپری نماید در دور چهارم مقابل تیم لیگ برتری ملوان بندر انزلی قرار خواهد گرفت.
 
*گسترش فولاد تبریز
گسترش فولاد تبریز نیز پس از  استراحت در دور اول،  روز پنجشنبه 31 شهریور در نیشابور به مصاف تیم جهان الکتریک این شهر خواهد رفت. به نظر نمی‌رسد تیم گسترش فولاد تبریز برای پیروزی در این بازی مشکلی داشته باشد و در دور سوم  مقابل برنده استیل‌آذین سمنان با مقاومت تهران قرار خواهد گرفت.
گسترش فولاد اگر بتواند دور سوم را نیز با موفقیت سپری کند در دور چهارم به مصاف تیم لیگ برتری  ذوب آهن اصفهان خواهد رفت.
 
*تراکتور سازی و شهرداری تبریز
اما تیم‌های شهرداری تبریز و تراکتورسازی همانند سایر تیم‌های لیگ برتر از دور چهارم به مصاف حریفان خود خواهند رفت.
شهرداری تبریز در دور چهارم به مصاف برنده تیم‌های ماشین‌سازی تبریز با تربیت یزد خواهد رفت.
تراکتورسازی نیز در دور چهارم به احتمال فراوان  به مصاف برنده پاس همدان با شهرداری یاسوج خواهد رفت.
اگر پاس همدان بتواند از دو تیم شهرداری فردوس و شهرداری یاسوج عبور کند رقیب تراکتورسازی در دور چهارم خواهد بود. مسلما مصاف فراز کمالوند با تیم قبلی‌اش تراکتورسازی از حاشیه‌های قابل ذکر این بازی خواهد بود.
 
*عملکرد نمایندگان فوتبال تبریز در جام حذفی
تاکنون دو تیم تبریزی موفق به حضور در دیدار پایانی جام حذفی شده‌اند که سهم تراکتورسازی دو بار و گسترش فولاد یک بار است اما با وجود این حضور، تاکنون هیچ تیم تبریزی قهرمان جام حذفی ایران نشده است.
در نخستین دوره مسابقات جام حذفی به سال 55 تیم تراکتورسازی به دیدار فینال این رقابت‌ها راه یافت که در بازی پایانی که به صورت تک بازی در تهران برگزار شد با نتیجه چهار بر یک مغلوب ملوان شده تا لقب نخستین مغلوب دیدار پایانی جام حذفی برای همیشه به نام تراکتور ثبت شود.
در فصل 74 ـ 73 تیم تراکتورسازی برای دومین بار به دیدار پایانی جام حذفی راه یافت که دیدار رفت در تبریز با گل حسین حسندخت به سود خود خاتمه بخشید، اما در کرج با دو گل مغلوب بهمن این شهر شده تا با وجود شایستگی فراوان با اشتباهات داوری از کسب قهرمانی جام حذفی باز ماند.
اشتباهات داوری در بازی تراکتور با بهمن منجر به اخراج هافبک تراکتورسازی، کاظم نورمحمدزاده در همان 20 دقیقه آغاز بازی و مردود شمردن گل صحیح تراکتورسازان شده و شایعه برگزاری بازی مجدد را نیز به دنبال داشت، اما در نهایت تراکتورسازی به عنوان نماینده فوتبال ایران به جام میلز هندوستان روانه شد تا این تیم تبریزی با قهرمانی در جام میلز به کشور بازگردد.
دو سال پیش در  جام حذفی نیز تیم گسترش فولاد پس از حذف تیم‌های مطرحی چون مس رفسنجان، داماش گیلان، تراکتورسازی تبریز و ذوب آهن اصفهان به دیدار پایانی راه یافت که طی دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه چهار بر یک مغلوب پیروزی تهران شده تا روند شگفتی‌سازی این تیم متوقف شود.
همچنین در سال 1371 و در مرحله یک چهارم نهایی تیم ماشین‌سازی در دیدار رفت در تبریز مقابل استقلال تهران 10 نفره به تساوی بدون گل دست یافت اما در دیدار برگشت با تک گل دقایق نخستین سید محمد علوی، آبی‌پوشان پایتخت را در ورزشگاه آزادی به زانو درآورده و به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.
در این مرحله ماشین‌سازان با پیروزی در تبریز باز به تساوی بدون گل رسیدند تا احتمال خلق یک شگفتی دیگر در تهران قوت گیرد، اما در دیدار برگشت تیم پیروزی با نتیجه پنج بر یک شکست سنگینی به شاگردان آصف نمازوف تحمیل کردند.
همچنین از فوتبال تبریز تیم‌های راه آهن، ایدم، پیستون‌سازی، استقلال، شهرداری، پتروشیمی، تراکتورسازی نوین، برق و  صنایع آلومینیوم حکمتی سابقه حضور در جام حذفی را دارند.
* قهرمانان جام حذفی ایران
فصل 1355: ملوان بندرانزلی (پیروزی بر تراکتور سازی تبریز در دیدار پایانی)
فصل 1356: استقلال تهران
فصل 1365: ملوان بندرانزلی
فصل 1366: پرسپولیس  تهران
فصل 1367: شاهین اهواز
فصل 1369: ملوان بندرانزلی
فصل 1370: پرسپولیس  تهران
فصل 1372: سایپا تهران
فصل 1373: بهمن تهران(پیروزی بر تراکتور سازی  تبریز در دیدار پایانی)
فصل 1374: استقلال تهران
فصل 75 ـ 1374: برق شیراز
فصل 78 ـ 1377: پرسپولیس  تهران
فصل 79 ـ 1378: استقلال تهران
فصل 80 ـ 1379: فجر شهید سپاسی شیراز
فصل 81 ـ 1380: استقلال تهران
فصل 82 ـ 1381: ذوب آهن اصفهان
فصل 83 ـ 1382: سپاهان اصفهان
فصل 84 ـ 1383: صبا تهران
فصل 85 ـ 1384: سپاهان اصفهان
فصل 86 ـ 1385: سپاهان اصفهان
فصل 87 ـ 1386: استقلال تهران
فصل 88 ـ 1387: ذوب آهن اصفهان
فصل 89 ـ 1388: پرسپولیس تهران (پیروزی بر گسترش فولاد تبریز  در دیدار پایانی)
فصل 90-1389: پرسپولیس تهران
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول