اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

دارا در گفت‌و‌گو با فارس خبر داد:

تشکیل کلاس‌های پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر در 50 دانشگاه کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم از تشکیل کلاس‌های پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر با همکاری ستاد مبارزه با موادمخدر در 50 دانشگاه کشور خبر داد.

تشکیل کلاس‌های پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر در 50 دانشگاه کشور
جلیل دارا مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه وزارت علوم دانشگاه‌های کشور را به سبب آسیب‌های اجتماعی مرتباً رصد می‌کند، گفت: در دانشگاه‌هایی که احساس می‌شود نیاز بیشتری به آموزش‌های پیشگیرانه مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر وجود دارد، کلاس‌های آموزشی با استفاده از اساتید مجرب و آشنا به این حوزه برگزار می‌شود.

وی افزود: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی دانشجویان و ارتقاء سطح سلامت و بهداشت جسمی و روحی این قشر جوان، اداره کل فرهنگی وزارت علوم با همکاری اداره کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر برنامه‌های ویژه‌ای را در سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌های کشور اجرا می‌کند.

دارا خاطرنشان کرد: با توجه به پیمایشی که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه شیوع مصرف موادمخدر در میان دانشجویان کشور صورت  گفته، اولویت در تشکیل کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی مبارزه با اعتیاد به موادمخدر در 50 دانشگاه کشور است.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم با اشاره به اینکه میزان تأثیرپذیری آسیب‌های اجتماعی در میان دانشجویان پسر و دختر در دستور کار معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم است، تصریح کرد: با توجه به آمارهای موجود و با همکاری ستاد مبارزه با موادمخدر سعی داریم برنامه جامعی برای پیشگیری از مصرف موادمخدر در میان دانشجویان دانشگاه‌های کشور تدوین کنیم.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول