اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره علوم قرآن و حدیث آستان‌قدس خبر داد:

اجرای برنامه‌های قرآنی برای تمام مقاطع سنی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی گفت: برنامه‌های قرآنی برای تمام مقاطع سنی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

اجرای برنامه‌های قرآنی برای تمام مقاطع سنی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی لسانی عصر امروز در اختتامیه برنامه قرآنی حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان (ویژه نوجوانان) که در رواق دارالقرآن حرم رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در ایام ماه مبارک رمضان هر جلسه چهار نفر از قاریان نوجوان به ترتیل نیم جزء از قرآن پرداختند.
وی افزود: روزانه تعداد 250 نفر از دختران و پسران در این برنامه نیز شرکت داشتند.
لسانی با بیان این مطلب افزود: قاریان نوجوان شرکت‌کننده پس از موفقیت در دو مرحله داوری (پناهی، یعقوبی) بین60کودک و نوجوان توانمند برای جلسه قرائت ترتیل ویژه برنامه ماه مبارک رمضان انتخاب شدند. 
رئیس اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی ابراز داشت: پس از داوری انجام شده 14 قاری در قالب گروه‌های 4نفره صبح‌های ماه مبارک رمضان در مسجد گوهرشاد مراسم ترتیل قرآن خوانی را اجرا کردند.
وی گفت: مفاهیم قرآنی در قالب قصه و مسابقه توسط حدادیان(کارشناس ارشد علوم قرآن) برای تمام مخاطبان پخش شد.
لسانی تصریح کرد: در این مراسم اختتامیه از قاریان و نوجوانان و نونهالان فراگیر که برمبنای امتیاز کارت دریافت کرده در جلسات قرآنی ماه مبارک رمضان نیز تقدیر به عمل آمد.
وی همچنین به اهداف برگزاری جلسات قرآنی در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: این برنامه‌ها در راستای تشویق نوجوان به فراگیری قرآن کریم، الگو گرفتن و مطالعه درمورد مفاهیم قرآنی به مدت دو سال در ایام ماه مبارک رمضان برگزاری می‌شود. 
رئیس اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی گفت: اعضای شرکت‌کننده توانستند در مقاطع سنی راهنمایی و دبیرستان نیز برای مسابقات قرآنی دانش‌آموزان کشور رتبه اول کسب کنند.
لسانی افزود: دوره آموزشی قرآن کریم برای مقطع سنی 5 و 6 سال(دختر و پسر) در طول سال جاری به صورت 110جلسه با روش قصه، بازی و نقاشی روان‌خوانی تدریس می‌شود. 
رئیس اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی افزود: این برنامه‌های قرآنی در 10 استان و 24 شهر و به صورت میانگین 9 هزار مخاطب در طول 10سال در مساجد کشور آموزش داده می‌شود.
وی همچنین 50 درصد از اعضای شرکت‌کننده را از شهر مشهد عنوان کرد و گفت: این جلسات آموزشی با همکاری 62 مسجد در شهر مشهد برای کودکان آماده شد.
لسانی تصریح کرد: از دیگر امتیازات این طرح استفاده از جذب مخاطبان خارج از کشور و آموزش برای استادان کشورهای بحرین و عربستان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در طول سال جاری نیز همچنین برنامه جنگ قرآنی در شب‌های جمعه و حفظ 16سوره کوتاه برای کودکان 7 تا10سال در دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول