اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

رئیس مرکز ملی فرش ایران خبر داد:

بازار آمریکا مقصد 25 درصد فرش صادراتی ایران

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: 25 درصد از فرش ایران در سال گذشته به آمریکا صادر شده است که با تحریم آمریکا این میزان باعث کاهش صادرات در 5 ماه سال جاری شده است.

بازار آمریکا مقصد 25 درصد فرش صادراتی ایران
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فیصل مرداسی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: بیستمین نمایشگاه فرش دستباف از  1 تا 7 مهر ماه با رویکرد صادراتی و با مشارکت ذینفعان و اتحادیه‌های تولیدی و صادراتی برگزار می‌شود و همچنین این نمایشگاه در سال آینده توسط اتحادیه‌های صادراتی تشکیل می‌شود.
وی افزود: فضای برگزاری این نمایشگاه 45 هزار متر مربع است که رشد 12.5 درصدی داشته است و همچنین تعداد غرفه با 25 درصد رشد به  508 غرفه رسیده است و فضای مفید نمایشگاه با 8 درصد رشد به 23 هزار و 700 متر مربع رسیده است.
وی افزود: 52 کشور برای شرکت در نمایشگاه دعوت شده‌اند و از 34 کشور آلمان، بلژیک ، ژاپن، ونزوئلا، الجزایر، ترکیه، اتریش، ایرلند، روسیه، مالزی، فرانسه، کره، چین، امارات، فنلاند، انگلستان و یونان نماینده رسمی در نمایشگاه حضور خواهد داشت.
رئیس مرکز ملی فرش در پاسخ به پرسش فارس درباره آمار صادرات در 5 ماه اول سال جاری اظهار داشت: صادرات فرش دستباف در 5 ماه سال جاری به 182 میلیون دلار و  56 کشور انجام شده و 30 درصد از برنامه سال جاری محقق شده است.
وی افزود: این صادرات نسبت به سال 89 کاهش 12 درصدی و نسبت به سال 88 رشد 14 درصدی داشته است.
مرداسی گفت: 25 درصد از فرش ایران در سال گذشته به آمریکا صادر شده است که با تحریم آمریکا این میزان باعث کاهش صادرات در 5 ماه سال جاری شده است و این مقایسه در  حالی صورت می‌گیرد که در 7 ماه اول سال گذشته افزایش صادرات فرش به آمریکا اتفاق افتاده است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول