اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

مقابله با اهداف دشمن مستلزم جهاد اقتصادی است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مقابله با اهداف دشمن مستلزم جهاد اقتصادی است.

مقابله با اهداف دشمن مستلزم جهاد اقتصادی است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه 7، آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی با بیان این مطلب که توسعه اقتصادی نیاز اصلی کشور است، افزود: یکی از مهم‌ترین طرح‌های جمهوری اسلامی چشم‌انداز 20 ساله است که باید بر اساس آن در منطقه از هر لحاظ قدرت اول شویم از این رو یکی از ‌بهترین راه‌های رسیدن به اهداف این سند جهاد اقتصادی است.
وی گفت: توسعه اقتصادی و تقویت اقتصاد و تولید ثروت دغدغه همیشگی مسئولان کشور بوده است، مقام معظم رهبری با نامگذاری سال جهاد اقتصادی برای حرکت اقتصادی کشور را تعیین کرده‌اند، عرصه اقتصادی یکی از عرصه‌هایی است که دشمن تلاش کرده اقتدار ما را همیشه تضعیف کند.
هاشم‌زاده‌هریسی با بیان اینکه اقتصاد در اسلام هدف نیست، عنوان کرد: باید وسیله‌ای باشد تا انسان در پرتو آن به جایگاه‌های بالا صعود کند، در جامعه بدون داشتن اقتصاد صحیح و اسلامی جامعه نمی‌تواند ارتقا پیدا کند، رشد معنوی و رسیدن جامعه به سعادت مستلزم توجه به اقتصاد صحیح است.
وی با تاکید بر این مطلب که بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها نیازمند بهبود وضعیت اقتصادی است، افزود: سرمایه‌گذاری تنها در زمینه صنعت نیست، توسعه فرهنگی جامعه نیز نیازمند زمینه‌هایی است که با رونق اقتصادی امکان‌پذیراست، جهاد اقتصادی کشور را مستقل می‌کند که در برابر هرگونه تحریم و کارشکنی دشمن آسیب‌پذیر نشویم.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری تأکید دارند، مقابله با اهداف دشمن مستلزم جهاد اقتصادی است، دشمن در طول سه دهه گذشته به روش‌های مختلف از جمله تهدید نظامی، تحریم اقتصادی و انواع فشارها تلاش داشته تا جمهوری اسلامی را وادار به شکست کند اما موفق نبوده است در حالیکه با پیگیری جهاد اقتصادی کشور به درجه‌ای از قدرت خواهد رسید که هیچ‌گونه تحریمی نخواهد توانست انقلاب را تضعیف کند.
وی عنوان کرد: همه اقشار مختلف مردم در به ثمر رساندن جهاد اقتصادی باید وظیفه خود را درست انجام دهند، سیاست‌گذاری‌های شایسته، قانونگذاری درست که راه‌ها را باز و موانع را برطرف کند و حضور مردم را در عرصه اقتصادی تسهیل کند، یک ضرورت است.
هاشم‌زاده‌هریسی با اشاره به وظیفه روحانیت در تحقق جهاد اقتصادی عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های اصلی روحانیت در زمینه جهاد اقتصادی فرهنگ‌سازی است، باید روحانیت بتواند با فرهنگ‌سازی مردم را در زمینه اقتصادی فعال کند البته فعالیتی که در آن سود شخصی ملاک نباشد و ارزش‌های انسانی نیز در اقتصاد متبلور شود.
وی در این رابطه گفت: روحانیت می‌تواند فعالیت‌های اقتصادی را به صورت یک عبادت و ارزش در جامعه تثبیت کند، در یک جامعه اسلامی نباید افراد موقعیت‌های اقتصادی را همچون یک طعمه ببینند که انسان‌های زیادی در این سیستم نابود شوند.
این پژوهشگر و قرآن‌پژوه عنوان کرد: تبیین جنبه‌های معنوی جهاد اقتصادی، فرهنگ‌سازی، تشریح تجربه‌های مختلف، پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از جمله وظایف روحانیت است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول