اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تحلیل هنری و محتوایی؛

سریال ‌الحسن و الحسین‌ نقد و ارزیابی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده علوم انسانی پژوهشگاه المصطفی از برگزاری نشست نقد و ارزیابی سریال موهن «الحسن و الحسین» خبر داد.

سریال ‌الحسن و الحسین‌ نقد و ارزیابی می‌شود
حجت‌الاسلام محسن ملک افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم،‌ با اشاره به نشست نقد و ارزیابی هنری و محتوایی سریال الحسن و الحسین اظهار کرد: این سریال با همکاری برخی از کشورهای عربی تولید شده و در ماه مبارک رمضان در برخی از شبکه‌های کشورهای عربی پخش شد.
وی خاطرنشان کرد: این سریال به نوعی در مقام تطهیر و تقدیس برخی از خلفای بنی امیه مانند معاویه برآمده و در برابر آنها، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را به عنوان افرادی عادی مطرح کرده است.
رئیس پژوهشکده علوم انسانی پژوهشگاه المصطفی با بیان اینکه پخش این سریال از دیدگاه فقها و مراجع عظام تقلید توهین به ساحت مقدس امامان بزرگ شیعه تلقی شده است، گفت: پژوهشکده علوم انسانی پژوهشگاه المصطفی اقدام به برگزاری نشست نقد و تحلیل هنری و محتوایی این فیلم، برای مقابله با این تفکرات کرده است.
وی خاطرنشان کرد: این سریال با رویکرد علمی در این نشست مورد نقد و ارزیابی قرار می‌گیرد و برای تکمیل بررسی نشست‌های دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.
ملک‌افضلی عنوان کرد: از صاحب‌نظران نیز دعوت می‌شود در صورت آمادگی ارائه نظر و ایراد سخنرانی در زمینه این سریال به پژوهشگاه المصطفی مراجعه کرده یا مطالب مکتوب خود را برای چاپ به این پژوهشگاه تحویل دهند.
وی با اشاره به رویکرد و انعکاس این نشست گفت: برگزاری این نشست بیانگر این است که بر بدنه حوزه علمیه گروه‌های علمی و کسانی قرار دارند که همواره تحولات رسانه‌ای و مطبوعاتی اسلامی را رصد کرده و آمادگی کامل برای مباحثه و نقد در زمینه شبهات پیرامون دین مبین اسلام و مذهب حق جعفری دارا هستند.
رئیس پژوهشکده علوم انسانی پژوهشگاه المصطفی تصریح کرد: این نشست 28 شهریور ماه ساعت 10 تا 12 در پژوهشگاه المصطفی واقع در بلوار امین، سه راه سالاریه پژوهشگاه المصطفی برگزار می‌شود.
 وی یادآور شد: محمدرضایی و یزدانی به عنوان محققان حوزوی و صاحب‌‌نظر در زمینه نقد فیلم و عقاید و تاریخ اسلام به ایراد سخنرانی می‌پردازند.
ملک‌افضلی گفت: مطالب ارائه شده در این نشست به زبان عربی و دیگر زبان‌ها ترجمه می‌شود تا در فضای مجازی منتشر شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول