اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی محصولات کشاورزی در تبریز صورت گرفت:

رونمایی از سامانه هوشمند آبیاری تحت فشار مزارع‌

خبرگزاری فارس: در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی محصولات کشاورزی و فرآورده‌های غذایی در تبریز با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از اختراع سامانه هوشمند آبیاری مکانیزه رونمایی شد.

رونمایی از سامانه هوشمند آبیاری تحت فشار مزارع‌
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی شنبه شب در این مراسم با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در کشور، کم  آبی و خشکسالی است، اظهار کرد: در کشورهایی مانند  ایران نیاز است تا آبیاری مزارع به شیوه هوشمند انجام شود.
وی با بیان اینکه تولید سامانه‌های هوشمند برای آبیاری مزارع یکی از نیازهای آبی استان است، ادامه داد: در آبیاری سنتی و حتی تحت فشار، آب مورد نیاز بر روی زمین رها می‌شود اما در این سیستمی که به دست جوانان با استعداد و خلاق آذربایجان ‌شرقی طراحی و ساخته شده است، در کنار هر درخت ‌یا در قطعه مزرعه‌، سنسوری ‌نصب می‌شود که با اندازه‌گیری میزان رطوبت خاک‌ فرامین لازم را برای این سامانه صادر می‌کند.
‌محمدیان با بیان اینکه قرار است این اختراع در یک مزرعه به صورت پایلوت طراحی و اجرا شود، افزود: با تحقیقات جامع‌تر می‌توان این اختراع را در سطح گسترده‌ای از مزارع استان عملی‌ کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه از ابتکارات و اختراعاتی که منجر به استفاده بهینه از آب‌های کشاورزی شود حمایت مالی می‌شود، عنوان کرد: آماده‌ایم هرگونه تسهیلات مادی و معنوی در اختیار جوانان و صاحبان فکر و اندیشه که در پی تحقق کشاورزی پایدار از طریق کاهش قیمت تمام شده محصولات، رشد صادرات، تحقق 100 درصدی فرآوری محصولات، افزایش محصولات ارگانیک و سالم، بالابردن میزان مکانیزاسیون اراضی و استفاده بهینه از آب‌های موجود باشند قرار دهیم.
سیستم اندازه‌گیری و کنترل میزان رطوبت خاک توسط سنسورهای هوشمند برای استفاده بهینه آب در کشاورزی از جنبه نوآوری و کاربرد آن در سیستم‌های آبیاری تحت فشار در  دوم شهریور سال 90 تحت شماره71220 اداره ثبت اختراعات و مالکیت صنعتی سازمان ثبت اسناد واملاک کشور به نام بهنام امینی‌، علیرضا فرجی و ‌سپهر ذریعه به ثبت رسیده است‌.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول